Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akkorder Nerven i min sang


Anbefalte innlegg

Hørte bare raskt på låta (som jeg ikke kjenner fra før). Verset alternerer mellom A og Dadd9/A (én takt hver), mens basstrengene på gitaren spiller vekselvis A og E på eneren og treeren hele veien gjennom. Refrenget er en variant av det samme, men jeg må nesten høre på noe annet enn pinglete Mac-høyttalere for å kunne gi et eksakt svar. Kommer tilbake til saken i løpet av helga.

Endret av Arkadian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 14.42, TerjeA skrev:

Hei - er det noen her som kan hjelpe med tab/akkorder til Jonas Fjelds versjon av Nerven i min sang? (Det er mye rare/uriktige versjoner på nett.......)
mvh

terje

Verset er dette gjentatt:

| A   Amaj7/E | Dadd9/A   Dadd9/E |

Refreng:

| A   | F#m7/C# | Dadd9/A Dadd9/E | A  A/E | F#m/C# | Dadd9/A Dadd9/E | A/C# | Esus4/H  Esus4 |   

To gitarer spiller litt klønete oppå hverandre, hvilket gjør at særlig den andre akkorden i refrenget kan tolkes å ha fiss i bassen, men ciss er det som høres tydeligst.

Introen er som verset, med to takter A-dur til slutt (sveip innom seksten i andre halvdel av den første av disse).

Slutten er som introen, men med Amaj7 (giss på E-strengen) som første akkord.

Værsågod! 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.