Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul-tips?


Arkadian

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Troll skrev:

Personlig syns jeg at det innlegget ser helt tipp topp ut. Kunne vært mye verre 😊

Enig i det, men som mange gitarister har jeg en smule OCD hva gitarers utseende angår. Men jeg skal prøve å leve med denne detaljen. Jeg har greid å forsone meg med at logoen på CS-Jazzmasteren min er plassert en centimeter for langt til venstre sammenliknet med et 60-tallsinstrument, så da skal jeg vel greie dette òg. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Troll skrev:

Personlig syns jeg at det innlegget ser helt tipp topp ut. Kunne vært mye verre 😊

Kunne bare vært vanlig å. 😉

 

24 minutter siden, Arkadian skrev:

Ettersom innlegget ikke ser ut til å være større enn et standardinnlegg, går det an å frese ut til et slikt. Det er ikke noe jeg ville gjort sjøl, men jeg er så heldig å ha en instrumentmaker i familien. Det er nok mange i Norge som kan gjøre dette bra.

Syns det ser ut som det er større jeg. 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skaftetryne skrev:

Syns det ser ut som det er større jeg. 🧐

Ja, du har rett. Jeg tok utgangspunkt i innlegget 9. bånd, som ville passet med margin i 12. bånd, men det riktige er selvsagt innlegget i 15. bånd, som er smalere. Søren òg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, vim skrev:

Er du sånn cirka skrudd sammen som en drøss av oss andre her, skal jo denne "gitaren for livet" likevel selges og byttes i ny om noen måneder :)
Da er det kjekt med alt som er originalt...

Ja. Jeg er nok det. Og du har helt rett. Jeg innbiller meg at denne blir en stayer, men det gjør jeg jo alltid. Ettersom jeg har fint lite peiling på Gibson, men desto mer på Fender, er det likevel grunn til å tro at denne varer en stund. Iallfall til jeg har lest og lært meg såpass opp at jeg innser at den må gå. Heldigvis fikk jeg den b-b-b-billig, så det skal noe til å tape penger på den, om ikke annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Audun skrev:

Ser smashing ut! Innlegget får stå sin prøve. Det var nå en gang slik de ble levert da. Så lenge gitaren føles og låter bra, er det det viktigste. :)

Det har du selvsagt helt rett i. En GAS-influert hjerne er som kjent ikke spesielt rasjonell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Det der må nesten være rekord 7 dager på kun 7 mil . Unntatt når de roter og feilsender til nord- Norge eller noe . Hva har skjedd ? 

Godt spørsmål. Jeg veit av erfaring at det er nytteløst å spørre "kundebehandlerne" i Pesten om noe. Jeg tror svaret rett og slett er sommel. Slik forløp sendingen, altså i omvendt rekkefølge: 

Sendingen er ankommet Spar Kragerø.
18. november 09.08 - 3791 KRAGERØ
 
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt.
14. november 08.22 - 3160 STOKKE
 
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt.
12. november 22.04 - 4606 KRISTIANSAND S
 
Sendingen er innlevert til Posten/Bring.
11. november 19.17 - 4859 ARENDAL
 
Med andre ord to døgn i "transit" i Kristiansand og fire i Stokke. Det er så mye tull med sendinger hit at dette faktisk ikke er så verst, flere ganger har de greid å sende pakker til Langesund istedenfor hit (lett å ta feil av småbyer i Telemark, sikkert). Sist gang tok det tre hele døgn å få brakt den feilsendte pakka de fire milene derfra og hit, og det var fra tirsdag til fredag.
Endret av Arkadian
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Det kalles visst "effektivisering" - eller sparing . Jaja den kom frem hel i hvert fall . Det er det viktigste .

Indeed. Jeg kjøpte en ny Guild A-150 Savoy fra Danmark i fjor, den kom fram med en skikkelig kjip sprekk i lokket. (Volumpot under gripebrettet + hardhendt behandling). Sendte tilbake og fikk en ny. Med så å si akkurat samme skaden! Det der tapte jeg flere tusen på, tollvesenet ville ikke gi meg tollen tilbake for den siste på grunn av hva de mente var utilstrekkelig dokumentasjon fra leverandør. Grr!

Så ja, jeg er glad den kom fram uten halsbrudd.

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Arkadian said:
Sendingen er ankommet Spar Kragerø.
18. november 09.08 - 3791 KRAGERØ
 
Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt.
14. november 08.22 - 3160 STOKKE
 
Sendingen er innlevert til terminal og videresendt.
12. november 22.04 - 4606 KRISTIANSAND S
 
Sendingen er innlevert til Posten/Bring.
11. november 19.17 - 4859 ARENDAL

Sørlendinger som er træææææge? Dette kan ikke stemme 🙂

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

Har en LP på vei fra Hamar området  . men den er pakket med hardcase i orig Gibson pappeske så det bør gå bra . Får se om jeg har den på fredag . Den går ikke ut av PIB før i morgen , så mest sannsynlig er nok mandag .

Jeg krysser fingre. Hvilken modell dreier det seg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.