Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger hjelp til ny bassforsterker.


NancyRude

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger hjelp til valg av ny bassforsterker. Forsterkeren må være på over 100 watt, og ha en pris på 4000-7000 kroner. Jeg vil helst ha et 15-tommers element, men det er ikkeno "must". Combo eller topp og kabinett spiller ingen rolle. Har sett på en Ashdown-combo, men gir disse noe bra lyd for pengene? Kan noen komme med noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Det Spørs, er det en Ashdown Electric Blue Combo du tenker på vil jeg ikke anbefale det,den høres vanvittig skjedlig ut, og har ikke mye trøkk(det kan og ha skyldtes bassen jeg spilte med.. en 5 strenger med døde strenger..) Personlig ville jeg anbefalt EBS Drome 12 eller Drome 15, de høres vanvittig bra ut, men de koster rundt 11000...

vist du tenker på MAG serien Til Ashdown, så skal den vist nok være ganske bra, men og, kan du finne en Brukt Trace Elliot Series 6 715 Combo, er dette noen av de beste etter min mening. gir ut ca 120 watt.. Jeg tror det ligger en til salg for 2000 på www.musikkweb.no

håper det var til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna comboer med 15-tommer! Blir alt for tungt å drasse på.

Jeg hadde en hartke rigg før, som fungerte helt greit. Ha3500 topp og vx410 cab. Ashdown er jo rimelige saker, og bra for prisen etter hva jeg har hørt. GK har også mye fint. Mitt råd er: Kjøp topp og kabinett, glem combo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært og sett litt rundt omkring i ett par sjapper nå, og fikk tilbud om en behringer 300-watts topp og et 4x10 kabinett. Fikk høre at det var mange som var fornøyd med lyden i denne toppen. Har selv prøvd et par amper fra behringer, og lyden virker helt ok, men er det noen særlig holdbarhet i disse sakene? Er ikke helt overbevist om at de holder en stund.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeavyBassDude

Behringer skal være noen av de mest Usikre og usolide forsterkere du kan få, ikke noe jeg har erfart sjøl, men har hørt mye om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

da var det gjort.

kjøpte meg en behringer 4500-etellerannet topp, og en peavey 1x15 kasse. får jævli fet lyd med dette, og må si meg veldig fornøy :D

kan legge til at jeg fikk rimelig mye rabatt på den peavey-kassa, og fytti helvete for et bunndrag denne kassa har :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.