Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rotary-tips?


Arkadian

Anbefalte innlegg

Jeg trenger Leslie-effekt på et par låter, men orker ikke punge ut for de virkelig gode pedalene. Har nå en billig TC Electronic Vibraclone, som jeg ikke synes gjør jobben skikkelig. Altfor mørk i klangen, for lav output, for mye støy. Vurderer Nux Roctary istedenfor. Har noen erfaring med den? Vanskelig å dømme ut fra diverse YouTube-demoer. Eventuelt tips om andre rotary-pedaler som ikke koster skjorta? Jeg er ikke interessert i UniVibe-kloninger, bare digitale pedaler som emulerer roterende høyttaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Hanspanzer skrev:

Har ikke testet selv men synes denne låter fint til en ok pris.

Tusen takk for tips! Ja, den låter absolutt greit og ser rimelig solid ut. Skal sjekke den ut nærmere, har god erfaring med Danelectro-pedaler fra før. Det virker som ramping-funksjonen er merkelig treg, men det er ingen absolutt dealbreaker for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Audun skrev:

T.C Electronics har Vibraclone som er ganske rimelig. Har ikke prøvd den selv.

Jeg har en Vibraclone på brettet nå, og er ganske misfornøyd med den. Den kutter bort altfor mye diskant (og litt for mye bass), har for lav output (uten justeringsmulighet) og genererer for mye støy. Men takk likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arkadian skrev:

Jeg har en Vibraclone på brettet nå, og er ganske misfornøyd med den. Den kutter bort altfor mye diskant (og litt for mye bass), har for lav output (uten justeringsmulighet) og genererer for mye støy. Men takk likevel.

Det skrev du ja... 🤐

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Griffin skrev:

Joe Bonamassa bruker vel en Way Huge Blue Hippo MkII for tiden... burde gå å få tak i for en grei penge om det er noe for deg.

Sjekk ut v/ca. 43 minutters merke

Jøss, den låter faktisk overraskende bra! Til tross for at det nominelt er en chorus, og ikke en rotary-effekt. Det må være den beste analoge rotary-emuleringen jeg har hørt, iallfall. Tro om jeg ikke skal ha meg en sånn en uansett. Kjente ikke til denne, tusen takk for tips!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CaptainSexy skrev:

Hvis han ikke vil sende med posten så send meg en melding, for dette er typ 10 min unna der jeg bor. :) 

Tusen takk for det! Håper han er sendingsvillig, om ikke, tar jeg deg på ordet. Veldig hyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, mislykketmusikant skrev:

https://www.youtube.com/watch?v=pbvytf9us2w

neo mini-vent. har ikke prøvd den selv, men høres kul ut på videoen, samt at mange tangentfolk sier den er suveren sammen med hammond-kloner. vet ikke hvor man finner den, eller hva den koster.

Den er en nedstrippet versjon av Neo Ventilator II, som er en av de beste på markedet. Men prisen er 3211 kroner + frakt (Evenstad Musikk), og det er litt mer enn jeg har tenkt til å legge i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.