Gå til innhold
JonE

Hjelp, jeg har to Les Pauls...

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Audun skrev:

Tja... Du trenger en Tele også... 😉

5 timer siden, nikotro skrev:

Og en archtop😊

Skal foreslå for bandet at vi må begynne å gig'e for penger og ikke øl og brunt så jeg får råd til dette 🤔

• Liker 1
  • Hehe 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 3.11.2019 den 13.11, JonE skrev:

Sitter på youtube as we speak og hører på de du har foreslått, hører mye bra her 👌

Youtube er ikke arena for å vurdere korleis pickups låter. Alt kan låte bra eller dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 minutter siden, SteikBacon skrev:

Youtube er ikke arena for å vurdere korleis pickups låter. Alt kan låte bra eller dårlig.

Det er et godt poeng. Det samme gjelder det du spiller på. Du kan tweake nesten hva som helst til å låte bra, men så kobler du på en annen gitar... Jeg har hele tida prøvd å finne gitarer / pickups som låter slik jeg vil på MIN rig. For meg har det blitt "vintage" inspirerte gitarer og pickups på "vintage" amper, selv om jeg kjører mye gain innimellom.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, SteikBacon skrev:

Joda, er kjent med komprimeringen til youtube. Samtidig er det en god pekepinn på hvordan pickupene høres ut mot hverandre, som f.eks. her: 

Når jeg vet hvordan BB Pro høres ut kan jeg sammenligne basics som low, mid og highs ganske enkelt. 

Har forøvrig lagt ut gitaren nå, ligger på finn... Tror jeg skal gå ned litt i pris, selv om den koster 10k mer ny. Jeg mener selv at den er verdt såpass, men er nok markedet som bestemmer det. 

Endret av JonE
Skrivefeil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten...

Endret annonsen - > Er 14500,- fair pris? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Antageligvis for høg pris er eg redd. Eg har nettopp kjøpt/solgt/kjøpt/osv.  noen Les Pauler og det ser ut som en må ned i rundt 12.000kr for å bli kvitt noe som helst. Den siste eg kjøpte var ein 2005 standard, som gikk for 12k. Solgte en 2014 Classic for 11k rett før. Når det gjelder 2014-LPene (120) så er det mange som ikkje vil ha de virker det som, sjølv om det er gode gitarer.  

Endret av McJostein
  • Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, McJostein skrev:

Antageligvis for høg pris er eg redd. Eg har nettopp kjøpt/solgt/kjøpt/osv.  noen Les Pauler og det ser ut som en må ned i rundt 12.000kr for å bli kvitt noe som helst. Den siste eg kjøpte var ein 2005 standard, som gikk for 12k. Solgte en 2014 Classic for 11k rett før. Når det gjelder 2014-LPene (120) så er det mange som ikkje vil ha de virker det som, sjølv om det er gode gitarer.  

Japp, skjønner. Synes det er lavt å prise den til 11k, men jeg har vel ikke noe å si ettersom jeg eier gitaren 😋 Har hatt varsel på finn på "Les Paul" de siste to årene, og de går et par-tre tusinger høyere som regel. Kommer an på modell selvfølgelig! Vi får se hva som skjer! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.