Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp, jeg har to Les Pauls...


JonE

Anbefalte innlegg

Jeg er vel en av de få i verden som ikke liker å ha mange gitarer. Har lenge vært på utkikk etter The One (som jeg fant i stratten). Så liker jeg å ha en god nummer to (som nå er Esquiren). Har i tillegg to Wolfgang’er jeg leker meg med når jeg skal spille hårdrock/metal. That’s it! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, WelhavenT skrev:

Jeg er vel en av de få i verden som ikke liker å ha mange gitarer. Har lenge vært på utkikk etter The One (som jeg fant i stratten). Så liker jeg å ha en god nummer to (som nå er Esquiren). Har i tillegg to Wolfgang’er jeg leker meg med når jeg skal spille hårdrock/metal. That’s it! 

Er egentlig enig, men så er det dette med å kvitte seg med noe da... Har et par-tre gitarer jeg egentlig ikke trenger, men når jeg tenker på å selge de, tar jeg de ned fra veggen, bytter strenger, justerer litt her og der, spiller på de, tar de med på en spillejobb.... og finner ut at jeg heller vil beholde... 🧐 

Nå er det jo også slik at de gitarene jeg evt. kunne/ville latt gå, ikke er veldig verdifulle, så det er også en faktor som gjør at jeg tenker de like gjerne kan få bli.

Har også solgt/byttet noen opp gjennom tida, og de fleste av dem, savnes på ett eller annet vis, og jeg hadde gjerne tatt de tilbake. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, WelhavenT skrev:

Jeg er vel en av de få i verden som ikke liker å ha mange gitarer. Har lenge vært på utkikk etter The One (som jeg fant i stratten). Så liker jeg å ha en god nummer to (som nå er Esquiren). Har i tillegg to Wolfgang’er jeg leker meg med når jeg skal spille hårdrock/metal. That’s it! 

Moralen i historien er at trådstarter bør kjøpe to gitarer til da, istedenfor å kvitte seg med en? 😊

Endret av Troll
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha en av hver type.

Problemet mitt er også at salgsverdien av de jeg kunne kvittet meg med er så lav at det er like greit å beholde de.

Dermed er det gjerne de billige dårlige som er fast inventar, og de dyre byttes ut. Nå har jeg i det minste 2 eller 3 som er absolutte stayere, så får vi se hva tiden bringer når det gjelder resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, space skrev:

Jeg liker å ha en av hver type.

Problemet mitt er også at salgsverdien av de jeg kunne kvittet meg med er så lav at det er like greit å beholde de.

Dermed er det gjerne de billige dårlige som er fast inventar, og de dyre byttes ut. Nå har jeg i det minste 2 eller 3 som er absolutte stayere, så får vi se hva tiden bringer når det gjelder resten.

Jeg har "ryddet opp" i billig gitarene . Har kvittet meg med nesten alt unntatt Japan/USA gitarer . Har bare noen ytterst få special edition Korea/Kina/Indonesia gitarer liggende nå  - samt noen Epi Tsjekkia LP/SG .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye pent altså! Arti å se hvordan dere snakker om emnet, det er mye stolthet i disse greiene også👌

Den 120th kostet vel 3000 dållars ny, mulig jeg får 15-16k på finn?  Håper lyden på Trad'n blir nærmere 120th når jeg får rewire'a til 50s og bytta strenger. 

Det eneste jeg har per nå er LPer, kunne tenkt meg en strat til bluesen, kanskje en Ibanez/PRS/noe-med-9ere- på med no EMG'er i. Skal holde meg bort fra å begynne stor-samling, bruker for mye penger på snekkerverkstedet allerede... 

Endret av JonE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så høres det ut som du liker 120 bedre enn Trad, men at du vil beholde Trad fordi det er en skikkelig LP, i følge mange. Bør kanskje revurdere strategien din før du selger 120 med et stort tap, så ikke du angrer senere. 

Jeg har en del full thickness Les Paul fra både Gibson og ESP, samtidig har jeg noen slanke versjoner som er tilsvarende 120. Det er på ingen måte noe automatikk i at tykke gitarer låter bedre enn de tynne. De låter bare annerledes 😊 jeg kunne fint tenkt meg en 120 på siden etterhvert, som et supplement til Les Paul Classic. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.