Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fikk hjem en hot rod deluxe i går, kjøpt som en amp med noen feil og mangler av en kompis, som ikke så syn på å fikse den. Noen av tingene er utbedret, men det er en lyd jeg ikke helt finner utav. Er en tomgangslyd som kommer og går litt av og til, kan høres på videoen her. Lyden høres ikke når man spiller.

https://youtu.be/a39Pr5citTo

Har skiftet et par preamprør som var mikrofoniske, og jeg vet om de vanlige hrdx problemene med caps som lekker og varmgang i resistorer og skal bestille deler når jeg får oversikt. Om noen har hatt lignende lyd, så del gjerne erfaringer

Endret av Endt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare å få byttet ut powerkondensatorer i hvertfall. De originale IC capsa er krise.
Regner med du skal bytte de store 5w motstandene som er kjent for varmegang, husk da å få de litt opp fra selve kretskortet slik at de kommer luft rundt de. 
Ville åsså byttet diodene (1n5062) som ligger nærmest de samme mostandene, de får åsså mye juling.
Sjekk loddinger på multikablene mellom hovedkort og det lille kortet. De er kjent for løsne og skape dårlig kontakt.

20190220_122013a.jpg

Endret av Æljen
  • Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, power kondisene skal skiftes, det samme med de keramiske resistorene. Takk for tips om dioden. Har du erfaring med kit i fra fromel electronics? Ser de selger et mod og recap kit, men er kansje like greit å kjøpe deler hver for seg? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen erfaring med noe kit nei.
Jeg så et klipp på YT der en HRD hadde noe av samme problem som deg og løsningen var nye powerkondisser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.