Web Analytics
Jump to content

Hot rod deluxe

Endt

Recommended Posts

Fikk hjem en hot rod deluxe i går, kjøpt som en amp med noen feil og mangler av en kompis, som ikke så syn på å fikse den. Noen av tingene er utbedret, men det er en lyd jeg ikke helt finner utav. Er en tomgangslyd som kommer og går litt av og til, kan høres på videoen her. Lyden høres ikke når man spiller.

https://youtu.be/a39Pr5citTo

Har skiftet et par preamprør som var mikrofoniske, og jeg vet om de vanlige hrdx problemene med caps som lekker og varmgang i resistorer og skal bestille deler når jeg får oversikt. Om noen har hatt lignende lyd, så del gjerne erfaringer

Edited by Endt

Det er bare å få byttet ut powerkondensatorer i hvertfall. De originale IC capsa er krise.
Regner med du skal bytte de store 5w motstandene som er kjent for varmegang, husk da å få de litt opp fra selve kretskortet slik at de kommer luft rundt de. 
Ville åsså byttet diodene (1n5062) som ligger nærmest de samme mostandene, de får åsså mye juling.
Sjekk loddinger på multikablene mellom hovedkort og det lille kortet. De er kjent for løsne og skape dårlig kontakt.

20190220_122013a.jpg

Edited by Æljen
  • Thanks 1

Ja, power kondisene skal skiftes, det samme med de keramiske resistorene. Takk for tips om dioden. Har du erfaring med kit i fra fromel electronics? Ser de selger et mod og recap kit, men er kansje like greit å kjøpe deler hver for seg?