Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: EB Music Man Valentine!


Alfi27

Anbefalte innlegg

Halla gutta,

Endelig slipper jeg å være alene på valentinsdagen i overskuelig fremtid... Ha-ha. Denne her har en liten backstory, ikke om selve gitaren men hvordan den endte opp i mitt eie. Feel free til å bare hoppe til bildene hvis du ikke gidder å lese avhandlingen 😝

Den var til salgs ca 5 km fra hvor jeg bor i Liverpool, og jeg tok turen bort sist tirsdag for å teste ut og egentlig primært avgjøre om den var verdt prisen over Sterling-modellen som jeg testa dagen før hos Dawsons. Fyren hadde kun en liten Princeton Reverb og en Timmy-pedal, som jeg tror er så langt i fra min "rig of choice" som du kommer, og med et glorifisert minne av Sterlingen (som var mitt første møte med denne modellen) så slet jeg med å rettferdiggjøre trippel pris for "fullversjonen". 

Samme kvelden bestilte jeg en Sterling JV60 fra en sjappe litt utenfor Birmingham, som hadde en mint condition til salgs for en godt £100 mindre enn nypris. Veldig bra kundeservice, og han sendte til og med en video der han gikk over at alt funka som det skulle osv. Da den endelig kom sist fredag så var den feiende flott, like lett som MM'en og god å spille på. Den hadde dog mye klirr, neck pickupen var skjev og strengene lina ikke helt opp med verken bridge pickupen eller halsen.

Etter mye om og men om jeg skulle prøve å leve med disse tingene, så oppdaga jeg at halsen satt skjevt i halslommen... Det var betydelig mer treverk synlig over kroppen på bass-siden enn diskant-siden, og det var dråpen som gjorde at jeg bestemte meg for å prøve å få den returnert, eller evt selge den. Selger viste ikke like god service i denne situasjonen, og Reverb.com vurderte saken i hans favør også; så den havnet ut for salg (som den er enda)... Moralen i historien er at det straffer seg når man ikke følger sitt eget motto: buy nice or buy twice 😉

Flammen på halsen er noget utfordrende å fange på bilde, da selve spilleoverflaten har fått MM sin berømte våpenolje og voks-behandling (som forøvrig er helt fantastisk å spille på), men den er nå greit synlig hvertfall 😎

FA1469EF-C539-40F5-A4ED-793B55E6CE4C.thumb.jpeg.6dd5f334021c59e57c65a305254242f5.jpeg

A5E15170-1C7F-4209-9E70-6E25E2416D86.thumb.jpeg.a9c5bb4e8e8003cded5176ae30a417de.jpeg44321507-9EBF-4DC5-B7F6-181FAAC64621.thumb.jpeg.b096dfe2d0e4a3580b559ea29ab850f0.jpegD16DD103-F042-470F-9376-155974C00985.thumb.jpeg.f0142fca68f80be0b05a4f067da4f40e.jpeg

 

  • Liker 4
  • Takker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Selv om bridgepickupen var en av de tøffeste Tele-esque tonene jeg har hørt, så ble den litt vel skranglete for heftigere rockegreier. Så da måtte det bli en Thornbucker+, og det låt ikke feil for å si det slik! Tok vekk skranglekarakteren uten å ta vekk noe klarhet, og med tiden blir det nok en 5-veis switch med div splittemuligheter osv. 👌🏽

IMG_4283.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.