+GunnarpåMo 1 467 Skrevet September 7 Er det noe jeg ikke forstår her? Trenden er å kjøre "sløyfestyring" og midistyrte effekter på pedalbrettet. Da kjører man selvfølgelig "fire kabel metoden", slik at de midistyrte effektene ( det er som regel de det gjelder), blir lagt til effektsløyfa i forsterkeren. Hvorfor setter men da ikke de midistyrte effektene rett i effektsløyfa på forsterkeren i stedet? Har gjort det med diverse multieffekter tidligere, og forstår ikke helt hvorfor man putter de inn i en sløyfe som kunne bli brukt til noe annet? Hilsen talsmann for "to kabel metoden". Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+askret 1 028 Skrevet September 7 Godt spørsmål! Jeg har ett svar, men det avhenger av hvilke muligheter loop-switcheren har. På Boss ES serien kan du endre rekkefølgen på sløyfene som du vil. Da har du muligheten til å flytte pedaler inn og ut av FX sløyfa på ampen. Bortsett fra det har du veldig rett! Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+GunnarpåMo 1 467 Skrevet September 7 Forstår at det kan være kjekt å bytte på rekkefølgen på fuzz, dist, overdrive, og boost pedaler, men modulasjon, klang og ekko, blir vel plassert i effektsløyfe uansett? (Hvis forsterker har effektsløyfe) Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+askret 1 028 Skrevet September 7 (endret) Det meste er vel lov! Kjekt å kunne sette en mod effekt før ampen kanskje? Mulighetene for å finne 'nye' lyder ut av ampen er der! Om du vil bruke det som er blitt en sannhet om rett rekkefølge og plassering så gjør du det. Endret September 7 av askret Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+GunnarpåMo 1 467 Skrevet September 7 Enig i at alt er lov, men da hadde jeg valgt analoge modulasjoner og analogt ekko før amp, ikke digitale. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
+Griffin 763 Skrevet September 8 Har ES5. Jeg har mod/Delay/reverb etter ES5. Da er det også enkel sak å kople de i FX Loop om jeg vil. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider