Gå til innhold
Mad Season

Anbefal meg pick-ups, er du snill.

Anbefalte innlegg

Vær rask hvis det dukker opp bra pickups i 400-600,- prisleie . De pleier å ryke fort på Finn .

• Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare å hive Seymour Duncan Jazz/JB sett i Jackson, så burde du klare deg fint :)

• Hehe 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å samfatte det store problemet, som førte meg inn i denne businessen. Balanse mellom neck og bridge. Det er vanlig at neckpickup lages bright for å unngå at den blir for tung i bass og dermed låter muddy. Mens bridge lages noe hot for å feite opp den tynne lyden med mer bunndrag. Resultatet er gjerne noe bedre balanse i bass, men for mye topp i neck og for lite topp i bridge. 

Mitt bidrag til balanse, midrange, strengeseperasjon, harmonics, allrounder uavhengig av stilart eller forsterkerlyd, har vært bridgepickupen THE BUCK. Det er min «go to» i 80-90% av all spilletid gitarene mine får. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, Slashaxl skrev:

Er vel bare å hive Seymour Duncan Jazz/JB sett i Jackson, så burde du klare deg fint :)

Denne comboen står i de fleste USA Jackson og de dyreste Japan Jackson . Jeg liker bedre Dimarzio Tonezone i bridge ( neck pickup gir jeg nærmest blaffen i..... ) . Charvel USA jeg har bruker Dimarzio Evo i neck og Tonezone i bridge . Funker glimrende til klassisk "metal" bruk .

Ellers har jeg i en ESP Japan NT m2 med :

Bridge 12.5 K OHM  Pegasus Trembucker

Neck  7.5 K OHM  Sentient – neck

Disse er veldig klare og nøyaktige pickups uten å være for hotte - veldig bra til moderne extreme metal .

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GFS Fat Pat/Mean 90 er en super combo i humbucker-gitarer. Fat Pat minner om SH-5, en PAF med litt mer output. Låter veldig fint. Og Mean 90 er helt killer uansett prisklasse.

• Liker 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke den med mest is i glasset. Så det blir et sett SD59 i LP-en. Og så fant jeg en Smiths CC som blir en av de som ryker inn i Jackson. 

Telecasteren tok jeg meg friheten til å ta av mikken, rense og reinsette. Ikke noen loddeguru akkurat, men inn gikk det nå på et vis. Jaggu ble det bedre lyd også. Så den blir trolig stående. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke feil! 59 i neck er garantert bra greier, i bro litt smak og behag - selv liker jeg den veldig godt. Tror du vil være fornøyd :) I verste fall får du solgt bridge pickupen og beholde neck hvis du finner ut at du vil ha noe mer high gain. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

59 blir bra - holdt impulsivt på å kjøpe dem her om dagen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.