Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi på gitar?


Oleyea11

Anbefalte innlegg

Hei !

Har hatt en gitar liggende en god stund, tenkte å selge den men usikker på hvilke verdi en slik gitar kan ha? (Eller om den har). Leste at det kan være noe verdi i de når de er laget i Japan. Det er en Ibanez Concord, ellers ukjent modell. Kjenner heller ikke til årstall, men vi skal nok ett godt stykke bakover. Made in Japan - special made for scandinavia, står det i den.

Noen som vet?

 

5DA513CD-CF26-41EC-A721-000D045B4D8A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Concord-serien var Ibanez sine akkustiske modeller på '70-tallet etter det jeg vet. De var vel stort sett kopier av Gibson og Martin. Etter det jeg har funnet på nett, var det rimelige serier og dyrere serier, og mange av de dyrere seriene er holdt for å være veldig gode gitarer.

Jeg ser ikke at det står noe modellnr. på lappen inni gitaren der, og "Special made for Scandinavia" kan tyde på at det er en rimeligere modell laget for volumsalg her.

Det ligger en Concord model no. 693 (også special made for Scandinavia) på finn til 3000,- i den grad det sier noe om verdien på akkurat din gitar.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.