Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Streamer bass


Anbefalte innlegg

20 minutter siden, arneK skrev:

 Lurer på hva trixet med slangebit på fresen går ut på?

Det er bare for å få lageret lengre opp på skaftet, siden jeg freste dypere enn selve fresestålet. Fresestålet er bare 1/2" langt, så på denne måten traff lageret malen hele veien rundt.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_5157.JPG.9d8c9ab6ad27ff7a47ac2b1354bdc25f.JPG

Fylte en del hull og sprekker med epoxy og superlim, jeg lar noen av dem være for utseendets del :)  Jeg har pusset opp til 320 og lagt på et tynt strøk shellac. Venter ennå på barrel jack, lurer på om jeg bare skulle spurt i musikksjappa om de har en liggende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når jeg først lager furubass får jeg prøve meg på noen furuknotter også. Dette var første forsøk og ble ikke så aller verst, hakk kan fylles med superlim hvis de blir synlige, og hvis ikke gir jeg beng i dem 😁 Litt lakk, så funker det nok.

IMG_5168.JPG.05084a5de8c9a5419c86dbfd571b31d6.JPGIMG_5169.JPG.48d7c44fbc3ecc38e4e78fb9b6329385.JPG

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre forsøk, dette ble bedre. Startet med 18mm rundstokk som jeg delte opp i dreiebenken. 15mm forstnerbit for å lage nedsenkningen, fulgt av et 5.5mm hull så jeg kunne skru inn en M6-bolt og spenne dem fast i søyledrill for pussing. Betalte 43kr for 2,4m rundstokk, så det ble billige knotter :)

IMG_5177.JPG.bd868ad19a485974d84a099435f67f3a.JPG

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, andreasf skrev:

Kult! Nå får jeg enda mer lyst på dreiebenk…

Dreiebenk er temmelig kjekt å ha! Jeg overtok fatterns gamle benk siden fruen i huset hadde kunst & håndverksprosjekt på lærerutdanninga. Hun har brukt den litt der, men dette er bare andre gang jeg gjør noe fornuftig med den :) 

Første forsøket ble denne:

mallet.thumb.JPG.a66497260c86a86febe19aa5abd2cc81.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Tilbake med bassen etter litt pause! Jeg fikk kick på lyd og rør og lodding og slikt etter jul, så jeg bygde en stereoforsterker med KT88. Dette var nok et prosjekt som har blitt liggende i mange år, det var jammen på tide å få den også ferdig. Låter helt fantastisk, 2x10 deilige rørwatt.

IMG_5462.JPG.d15be0ff57fc648a6396ce3f403732b5.JPG

Gjorde noen modifiseringer på rør-linjetrinnet mitt når jeg først var i de baner, så nå er den også helt på stell. Det har blitt mye mer lytting på musikk i det siste og det er slett ikke feil.

Jeg har fått lagt på litt finish på bassen her og der og nå tror jeg det får rekke, med den "rustikke" looken den har fra før går jeg ikke helt overbord med lakk.

IMG_5528.JPG.9acfabb96f761839039f205b9b63226a.JPG

Er bare noen strøk med mørk shellac så den får litt "gammelt tre"-preg. Skrudde sammen noe i dag og fant skjemaet til Stingray-preampen så jeg skal få loddet elektronikken sammen ganske snart. Må visst lage ny nut også. Men kjenner det skal bli litt moro med ny bass :) 

Endret av el_roffo
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

IMG_6156.thumb.jpg.9908e3221011cc6085b7311e4d4561f4.jpg

Nei men, hva er nå dette? Prosjektet var ikke helt dødt altså, bare satt litt på vent mens jeg har bygd forsterkere. Men nå har den fått på strenger! En del justering igjen, og lodde preamp, så kan den plugges inn.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.