Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Streamer bass


Anbefalte innlegg

Har alltid vært fan av Warwick Streamer, og har en original 87-modell i hus, men så er det dette med å ha en basshals og noen pickups til overs.

Litt ambisiøst prosjekt siden kroppen kurver i alle retninger, men jeg tar ting litt som de kommer. Jeg begynte med å finne et par 150-160 år gamle furubjelker som jeg limte sammen.

IMG_4841.thumb.JPG.c21e360ac17065b2801fb0d56950909f.JPG

Så gikk jeg i gang med å fjerne ting som ikke så ut som en Streamer. Har tatt det verste med sag og hoggjern sånn at spindelpusseren får en litt lettere jobb. Jeg regner med dette blir en one-off, så jeg lager ikke fresemal.

IMG_4859.thumb.JPG.b3fe64ec6189d7bcecbb85628e49654a.JPG

Keeping it real med borebiller og kvister. 

Halslomma skal jeg ta etter hvert når jeg får sett på halsen. Den er en del bredere enn Warwick-halsen så jeg har litt lyst til å ta av en millimeter eller tre på bredden. Når lomma og stolposisjon er på plass er det bare å begynne å forme resten av kroppen. Det er godt mulig det blir en original 2-delt Warwick-stol her, de var slett ikke dyre hos Thomann.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok mest mulig naturlig tror jeg, men har ikke bestemt meg 100% ennå. Jeg er litt fan av drivved-look på furu :) 

 

Yay for spindelpusser, tok hele kanten nå bortsett fra cutaways og halslomme. Her ses tykkelsen på emnet, må ha en del å gå på siden både topp og bakside skal kurves.

B8615660-DC3F-4BE5-B461-14936C055BA1.thumb.jpeg.5fe17bb7a9f6eecdae1e5bcc9828af13.jpeg

Endret av el_roffo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanten på kroppen og halslomma er semi-ferdig spindelpussa. Jeg tar ikke helt av på finpuss siden det skal fjernes en god del mer av kroppen, så det holder med 150-papir foreløpig.

IMG_4915.thumb.JPG.35aa38390aea2084cfcdf1bab949729c.JPG

Fikk jommen plass til en hals også.

IMG_4917.thumb.JPG.085f6535006615a19b2a719d08c84441.JPG

Så er utfordringen å finne igjen en fresemal for pickup... skulle være et sted i rotet her men det er mulig jeg bare må lage en ny.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Minner meg om den gamle barnesangen «Jeg vil spikke meg en bass».

Jeg vil spikke meg en bass.

Sånn faktisk helt på trass.

Den får preamp så det vrenger 

kanskje strenger når jeg får penger 

Intonerer, den blikke’ sur

men låter fint i moll og dur

Regner med det var en versjon av "Jeg vil bygge meg en gård", så nå har jeg sunget den mange ganger! 😊

  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.