Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender amps


Endt

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som bygger amper, og har lyst å få ham til å bygge en fender type amp til meg. Men vet ikke hva type jeg skal gå for i havet av bra fender amper. Tenker en som høres bra ut clean men vrenger når du skrur den opp. Gjerne med reverb, men ikke et must. Trenger eders innspill og kunnskap. Blir uansett en 1x12 og må ha mulighet for å holde følge med band, men trenger ikke blåse hodet av folk for å høres bra ut. 

 

Legger ved et bilde av amper han har bygget i det siste. Vintage spec ac15, ac4, deluxe reverb og champ. 

IMG_20190731_213422-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Princeton Reverb syns jeg er en ganske annerledes amp enn AB763 kretsene som er i de fleste andre Blackface modellene.
Mange er veldig fan av dem, men jeg fikk ikke foten. Har hatt en original '66 som jeg satt 12" i, men ble ikke venn med den.
Har fortsatt den originale 10" baffelen hvis noen vil ha den.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, GunnarpåMo skrev:

Princeton Reverb syns jeg er en ganske annerledes amp enn AB763 kretsene som er i de fleste andre Blackface modellene.
Mange er veldig fan av dem, men jeg fikk ikke foten. Har hatt en original '66 som jeg satt 12" i, men ble ikke venn med den.
Har fortsatt den originale 10" baffelen hvis noen vil ha den.

Jeg har 10’ i min ptp ‘64 (klone) og bruker også å koble til et 2x10 ext kabinett bestykket med Jensen høyttalere (til sammen 3 stk 10’😊). Jeg synes det låter veldig fint til mitt bruk, altså archtop rett i forsterker uten effekter. Veldig fin og definert klarlyd med sweetspot rundt 4-5. 

Princeton er i tillegg bedre (for ryggen) å bære med seg, om man skal spille et annet sted😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, mislykketmusikant skrev:

deluxe reverb, vibrolux reverb, super reverb eller en av de der ec signaturmodellene.

eller kanskje en steelstringsinger?

Skulle gjerne hatt lommebok til en sss 😉 

Det er mulig det blir en skikkelig bastard. Front panel tweed er vel nok til å få puristene til å rynke på nesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.