Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kombinere kanalswitch og fuzzpedal?


Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen stødige pedalmoddere som kan svare meg på et par spørsmål?

Jeg bruker idag en Orange rockerverb 50, hvor jeg spiller på vrengkanalen. Jeg bruker også en fuzzpedal, som en slags overdrive. 
Jeg har lenge vurdert å kjøpe en større boks, hvor jeg kan montere begge i samme boks, og man får kortere vei å flytte foten for å velge clean kanalen, OG skru av fuzz pedalen. 

Det jeg lurer på, er om det går å få en fotbryter, for å skru av begge samtidig? Spesielt med tanke på at kanalvelgeren går med en kabel direkte til bak forsterkeren, og ikke er en del av pedalchainen.

Har pr idag, orange og gul pedal, og har lyst til å lage den grønne som er avbildet. 

Pedaloversikt.thumb.jpg.668730092aa9ac809fce7a4fb215babc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det skal gå fint, så lenge knappen i midten blir en slags ekstra mute-knapp for begge to. Dvs, du må tråkke på den igjen for å få fuzz eller vreng. 

Jeg ville vurdert å istedet plassere to brytere slik at du når begge med en fot, da vil det alltid være ett tråkk for å få lyden du vil ha. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multieffekt er ofte løsningen på slike problemer.
Med min Boss GT-8, kan jeg skifte kanal på forsterker og endre alle effekter samt volum innst. med ett trykk på pedalen. Det eneste den ikke gjør er å skifte pu på gitaren, som kan være krevende nok når du har ca ett sekund på deg til å endre "allt"mellom vers/refreng...

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! 

 

Multieffekt er så klart det enkleste, men der er vel alle effektene innebygd? Slik at jeg må bruke phaser, delay, reverb osv som er i den? Samt fuzz, og den fuzz pedalen jeg bruker idag, er jeg ikke villig til å bytte bort. 

Har også vært inne på tanken med med pedal controller, Noe ala denne:

 

https://www.4sound.no/gitar/tilbehoer/footswitches/mooer-pedal-controller-l6?gclid=CjwKCAjwnMTqBRAzEiwAEF3ndr0VkgtbHspJQ-oew8xYNRPn9S-p4siaorCZ7WDv3cSQz9ZDU1LqVBoCETEQAvD_BwE

 

Men her må man også ha med alle effektene som skal være med, i FX loopen, og da får jeg ikke den lyden jeg vil ha med vreng pedal i FX loopen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2019 den 9.34, Berg skrev:

Takk for svar! 

 

Multieffekt er så klart det enkleste, men der er vel alle effektene innebygd? Slik at jeg må bruke phaser, delay, reverb osv som er i den? Samt fuzz, og den fuzz pedalen jeg bruker idag, er jeg ikke villig til å bytte bort. 

Har også vært inne på tanken med med pedal controller, Noe ala denne:

 

https://www.4sound.no/gitar/tilbehoer/footswitches/mooer-pedal-controller-l6?gclid=CjwKCAjwnMTqBRAzEiwAEF3ndr0VkgtbHspJQ-oew8xYNRPn9S-p4siaorCZ7WDv3cSQz9ZDU1LqVBoCETEQAvD_BwE

 

Men her må man også ha med alle effektene som skal være med, i FX loopen, og da får jeg ikke den lyden jeg vil ha med vreng pedal i FX loopen. 

Nei, det er bare å skru av de effektene du ikke vil bruke. Men noen av disse boksene har dette problemet.
Som på min Line6 bass multieffekt. Det her jeg det problemet du nevner, jeg får ikke skrudd av amp simulatoren, og det er noe dritt da den bare saboterer lyden.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.