Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Player serien - erfaringer?


Alfi27

Anbefalte innlegg

Hei og hopp,

Fikk en splitter ny Fender Player Jaguar bass i posten i går som overgikk mine forventninger på mange områder, men kanskje spesielt vekt. Stor og solid sak, men kan ikke ha veid mer enn Les Paulene mine (som er rundt 4 kg). Alt i alt et knall instrument, så jeg snuser nå litt på Stratene i samme serie (kanskje aller mest HSS med standard trem) og lurer på om noen har testa ut noen? Lurer spesielt på om de generelt bruker lett treverk eller om jeg bare var heldig, og også hvordan halsene er. Har hørt snakk om at de er ganske like American Professional-halsene, men de har ikke samme betegnelsen så vet ikke om det stemmer. 

Takker for svar på forhånd :)

 

 

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Player strat med Pau - Ferro gripebrett og en Tele med samme konfigurasjon. Gode instrumenter begge to. Straten veier 3.5 kg på kjøkkenvekta, telen merkbart tyngre med 3.85 kg. Her gikk jeg løs med bor og tappjern og fikk den ned i 3.5. Det er min gitar så jeg gjør som jeg vil :) Begge er svært lettspilte med Fenders moderne C-hals som jeg liker. Selvsagt måtte jeg file nøtta på begge og justere truss roden, men det er standard prosedyre på Fender. Pickupene låter bra , mye mer åpent enn de keramiske som var i standardserien, men ikke Wow/top notch. Ellers er kvalitet/håndverk helt OK. Straten hadde litt skarpe båndender som jeg måtte file. Mye gitar for pengene vil jeg si. Er du en som mekker dine egne gitarer er det et veldig godt kjøp.

Angående halsene så har American Professional såkalte "tall narrow frets" som jeg IKKE liker. Player serien har medium jumbo. Am Pro-halsene er også litt feitere.

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baja Telecaster er vell player series og er omtalt som det beste du kan få til den prisen. Jeg er veldig fornøyd med min. Den er satt opp med lav action og spiller veldig bra. Pickupene låter veldig vintage og "åpent og bart". Jeg foretrekker litt mer gnist i pickupene, men vet det er mange som liker disse. 

Hvis stratten er av samme kaliber, så er det bare å kjøre på. 

Min har også en rund C profil og blir omtalt som 60s telecaster. De som har 50s konfigurasjon kommer nok med tykkere halser, for telecaster er det nok V profil. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Troll skrev:

Baja Telecaster er vell player series og er omtalt som det beste du kan få til den prisen. Jeg er veldig fornøyd med min. Den er satt opp med lav action og spiller veldig bra. Pickupene låter veldig vintage og "åpent og bart". Jeg foretrekker litt mer gnist i pickupene, men vet det er mange som liker disse. 

Hvis stratten er av samme kaliber, så er det bare å kjøre på. 

Min har også en rund C profil og blir omtalt som 60s telecaster. De som har 50s konfigurasjon kommer nok med tykkere halser, for telecaster er det nok V profil. 

 

Nå forveksler vel du med den gamle Classic Player-serien? Den nye modellserien som har tatt over for den, heter Vintera.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2019 den 19.05, Brötthäst skrev:

Jeg har en Player strat med Pau - Ferro gripebrett og en Tele med samme konfigurasjon. Gode instrumenter begge to. Straten veier 3.5 kg på kjøkkenvekta, telen merkbart tyngre med 3.85 kg. Her gikk jeg løs med bor og tappjern og fikk den ned i 3.5. Det er min gitar så jeg gjør som jeg vil :) Begge er svært lettspilte med Fenders moderne C-hals som jeg liker. Selvsagt måtte jeg file nøtta på begge og justere truss roden, men det er standard prosedyre på Fender. Pickupene låter bra , mye mer åpent enn de keramiske som var i standardserien, men ikke Wow/top notch. Ellers er kvalitet/håndverk helt OK. Straten hadde litt skarpe båndender som jeg måtte file. Mye gitar for pengene vil jeg si. Er du en som mekker dine egne gitarer er det et veldig godt kjøp.

Angående halsene så har American Professional såkalte "tall narrow frets" som jeg IKKE liker. Player serien har medium jumbo. Am Pro-halsene er også litt feitere.

Interessant, jeg er glad i å mekke men når det kommer til alt som har med bånd å gjøre så melder jeg meg ut (foreløpig). Ja nei jeg må nok prøve ut en før jeg evt slår til, kan jo alltids bestille på nettet og evt returnere, men da er terskelen betydelig større for å returnere den kontra å henge den opp igjen på stativet i gitarsjappa 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.