Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 HX Stomp Vs Tube amp


Anbefalte innlegg

Hei!

Bandet jeg spiller i befinner seg nå i den situasjonen at 2/3 streng instrumenter kjører digitale moduler istedenfor full rig. ( Darkglass Bk7 på bass, line 6 stomp på andre gitaristen) Jeg sitter igjen nå med en full rig. Og vurderer skikkelig å skifte over med tanke på mer lettvinte løsninger live, rigging osv. 

Spørsmålet er hvordan jeg skal gjøre det med pedalbrettet. Jeg har et brett som styres av en Boss es 5. I loopene på denne er det whammy, reverb, delay, phaser. + en wah wah, som kun går rett i front på amp, og en tuner som kun er tilknyttet es5.

Hva tenker dere er beste mulig løsningen? Line 6`n har jo både delay og reverb. Kjøre whammy og wah wah i send->return på Line`6? Og hoppe på det digtale toget? 😋 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Wah-wahen hadde jeg hatt mellom gitar og input på HX-en. Kan ikke fortelle deg noe særlig om Stompen, men generell konsensus er stort sett å ha wah foran input på forsterkeren, uansett om det er en digital boks eller en røramp.

Det er jo ikke noe som er "feil" i en pedalrekkefølge, det låter bare annerledes :) De fleste er enige i at wah kommer først, om man ikke har en fuzz. Da kan man mikse og styre litt på hva som funker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel koble wah i løkka på helix, og ha løkka som første blokk i oppsettet også?

men det spiller kanskje ikke så mye rolle om du kobler gitaren i wah og wah i helix, eller om du har gitaren i helix og wahblokken tilkoblet hele tiden. Kan bytte ut wah med en expressionpedal og bruke waheffekten som er innebygget i helix da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.