Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line 6 HX Stomp Vs Tube amp


Anbefalte innlegg

Hei!

Bandet jeg spiller i befinner seg nå i den situasjonen at 2/3 streng instrumenter kjører digitale moduler istedenfor full rig. ( Darkglass Bk7 på bass, line 6 stomp på andre gitaristen) Jeg sitter igjen nå med en full rig. Og vurderer skikkelig å skifte over med tanke på mer lettvinte løsninger live, rigging osv. 

Spørsmålet er hvordan jeg skal gjøre det med pedalbrettet. Jeg har et brett som styres av en Boss es 5. I loopene på denne er det whammy, reverb, delay, phaser. + en wah wah, som kun går rett i front på amp, og en tuner som kun er tilknyttet es5.

Hva tenker dere er beste mulig løsningen? Line 6`n har jo både delay og reverb. Kjøre whammy og wah wah i send->return på Line`6? Og hoppe på det digtale toget? 😋 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...

Wah-wahen hadde jeg hatt mellom gitar og input på HX-en. Kan ikke fortelle deg noe særlig om Stompen, men generell konsensus er stort sett å ha wah foran input på forsterkeren, uansett om det er en digital boks eller en røramp.

Det er jo ikke noe som er "feil" i en pedalrekkefølge, det låter bare annerledes :) De fleste er enige i at wah kommer først, om man ikke har en fuzz. Da kan man mikse og styre litt på hva som funker best.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel koble wah i løkka på helix, og ha løkka som første blokk i oppsettet også?

men det spiller kanskje ikke så mye rolle om du kobler gitaren i wah og wah i helix, eller om du har gitaren i helix og wahblokken tilkoblet hele tiden. Kan bytte ut wah med en expressionpedal og bruke waheffekten som er innebygget i helix da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
    • Det ligger nok mye der ja, og ser man på Fender, har tilsvarende skjedd der.
    • Påstand: ekstemt lav dollarkurs i den perioden gav oss kunstig lave priser på Gibson. 
    • Tja... De har jo gått opp og ned selvsagt. Men se 2012/13 priser brukt. Kjøpte R7 brukt til 13000, med kvittering på 18000 ny. Og R8 lå fra 18-22 brukt(ikke nødvendigvis de «fryktede» 2012 modellene)  Men brukt CS, CC har jo blitt spinnvilt.  Noe sier meg de vil fortsette å stige mtp priser på nye CS og kommende ML
    • At prisene har skutt i været, er vel bare delvis sant? Les Paul Standard kostet vel over 30k for et par år siden? Nå får du '50s og '60s Standard for rundt 25k. Men ja, dyrt er det jo uansett. CS Reissues har steget betydelig, og jeg kan se for meg at Murphy-lab gitarer ikke akkurat kommer med kampanjepriser. 😅
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.