Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Strømforsyning til Daphon wah-pedal.


asgeiro

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp, da selgeren ikkje vil eller kan svare.

Spiller litt på hobbybasis, og tenkte å eksprimentere litt med ein wah-pedal. Pga det, og litt begrensa midler, kjøpte eg den billigste eg fant på e-bay. Ein Daphon DF2210. Den virker med eit 9V-batteri, men for å slippe å kjøpe batterier i eitt sett, tenkte eg på å kjøpe ei strømforsyning. Denne pedalen har ikkje den vanlige 9V-pluggen, men noe som ligner på ein mini-jack. Fant ein, men så spør selgeren om eg veit kva for ein Ampere eg trenger. Det står verken på pedalen, arket som følgte med eller på annonsen på e-bay. Etter fem tullesvar på e-post fra selger har eg gitt opp dei, og håper at noen her kan hjelpe meg. Den adapteren eg fann ga 2,25 Ampere. Duger det? Pft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,25A er nok til å dra flere pedaler. 
Vet ikke eksakt hva din pedal trenger men det er nok ikke mer enn 250ma vil jeg tro.
Du får overgang fra vanlig dc-plugg til liten jack, noe som vil være rimeligere enn å kjøpe egen strømforsyning.
Eneste du burde være sikker på er polaritet, altså om det er negativ eller positiv senter.

Hvis du åpner pedalen og tar et bilde hadde det vært til hjelp.

Edit: kjapt søk viser positiv senter, som er omvendt av vanlig pedalstrøm.
Men en 9v adaptor med positiv senter er hva du trenger. 500ma er mer enn nok.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.