Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpt bruktgitar på finn som hverken er koblet eller stemmer med nummeret


Montasje

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Er jo en pen ekte Gibson LP den der . Trenger  servise/oppsett og lodde elektronikken så har du sikkert en meget bra gitar .

Du har nå fått den så billig at du uansett har en bra rimelig Gibson om du må legge i 1000-1500,- . Kjør på !

 

Veldig enig, men det kommer an på hvilke pots som er satt inn. Er det billig Østen-ræl, så er det bare å røske ut.

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, da har jeg skrudd opp humbuckersa og det er 57 Classic og 57 + classic, så det som ble sagt over her stemmer! Ser jo også at gitaren har vært rød som ble sagt av selger? Det står tusjet LPTAA tror jeg under på kroppen der pickupsa står.

På potsa står det 500K CTS, som selger sa. Er disse gode?

Jeg kjenner desverre ingen som har spilt mye Gibson som kan sammenligne for meg. Jeg har kun prøvd en brukt en jeg ikke endte opp med å kjøpe, denne føles mye bedre. Bare spent på lyden jeg, så blir jeg superfornøyd. Det var kjempefint å få konstantert at den ikke er falsk!

 

Kjøkkenvekta sier ca 4.2 kg.

 

Slenger ved bilder.

siste1.jpg

siste2.jpg

siste3.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CTS pots er good shit, selv om det finnes graderinger der også. 500k er det de fleste bruker på Les Paul. Hva med kondensatorer? Ikke med?

Edit: Classic '57 er gode pickups. Kan være litt "trange" i lyden for min smak, men det kommer jo også an på gitaren de sitter i. De er nå uansett en tidlig versjon av PAF-replikas fra Gibson, og sitter i utallige modeller.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som du har gjort et bra kupp 😊 imponerende bra refinish på den, hadde jeg absolutt ikke forventet. Uansett kvalitet på pottene, så vil de gjøre jobben. Eventuelt kunne du handlet er ferdig loddet harness fra f. Eks GuitarFetish eller tilsvarende etterhvert, du kunne gitt denne et midlertidig forsøk mens du venter.  Loddepenn er billig 😊Minimalt med lodding i gitar! Og enda mindre med harness. 

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan virke sånn! Litt flaks må man ha. Da gjør det liksom ikke så mye at ingenting var koblet sammen allikevel selvom det kanskje skulle vært opplyst om 😝 Jeg er ganske lettet nå.

Forretningen jeg tok den med til i dag var jo bombesikker på at den var falsk så jeg vet ikke helt om jeg vil ta den med til han å få jobben gjort. Det andre alternativet ville ikke røre den når ingenting var koblet, kunne bare hjelpe meg med småtterier hvis det var dårlig kontakt fks.

Hvis noen kjenner noen som kjenner noen i Telemark som er flinke til sånt så rop ut, de skal få en slant for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Montasje skrev:

2 kondensatorer lå i en zip-pose under lokket og ser slik ut.

kondens.jpg

Jeg ville gått for 0.022 kondiser. Kanskje til og med 0.015 på halshumbuckeren. 0.047 er vel mest vanlig å bruke på singlecoils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjetter at han har fått den i innbytte på noe annet og solgt den videre iten å gidde å pakke opp.

Den er t fra det jeg kan se definitivt ekte vare, og CTS pots og kondiser er edre enn det som var standard.
Den loddinga fikser du!

Til den prisen var dette et godt kjøp!

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker disse mon tro? Og er dette korrekt koblingsskjema?

 

Takk takk! Nå som støvet har lagt seg er jeg ganske fornøyd, og tror ikke jeg gidder kreve selger for penger tilbake da det fortsatt var billig og den så bedre ut enn forventet (utenom elektronikken😝)

 

Noe annet jeg liksågodt kan bytte eller gjøre mens jeg er igang?

kond.jpg

konds2.jpg

Standard_LP_Sold42.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok fint bruke 047 kondensatorene du allerede har. 
Det anbefales enten 047 eller 022, avhengig av hva man ønsker å oppnå samt produsent av pickups. Men jeg har 047 i de fleste gitarer med humbuckere, det funker helt fint. 

Jeg bruker disse skjemaene: 

https://www.seymourduncan.com/wiring-diagrams?meta_params=guitar-options,2-pickups,neck-h,bridge-h,2-volume,2-tone,3-way-toggle,accessory-none

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal prøve å gjøre det selv for en gangs skyld :)

Ved første øyekast så er kanskje det eneste jeg mangler for å sette i gang loddepenn, loddetinn og en jordingskabel. Noen spesielle fallgruver? Har ikke lodda siden jeg var 10 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Troll skrev:

Du kan nok fint bruke 047 kondensatorene du allerede har. 
Det anbefales enten 047 eller 022, avhengig av hva man ønsker å oppnå samt produsent av pickups. Men jeg har 047 i de fleste gitarer med humbuckere, det funker helt fint. 

Jeg bruker disse skjemaene: 

https://www.seymourduncan.com/wiring-diagrams?meta_params=guitar-options,2-pickups,neck-h,bridge-h,2-volume,2-tone,3-way-toggle,accessory-none

047 funker, selvsagt, og har vel egentlig bare betydning når (hvis) du bruker tonekontrollen. Som nevnt her, ser det ut til at elektronikken du har fått med er "oppgraderinger", og sånn sett har du gjort en god deal selv om det blir litt jobb eller kostnad å få det sammen. :) Ikke ofte man får en ordentlig Les Paul til 7500,- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.