Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpt bruktgitar på finn som hverken er koblet eller stemmer med nummeret


Montasje

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte en Gibson Les Paul Standard 2013 brukt fra Finn. Fikk bekreftet at alt skulle være i orden da jeg ikke hadde mulighet til å prøve den. Nye potmeter nevnte han og at den har hatt et fargebytte ellers "grei og spillbar" gitar.

Fikk den i posten i dag og koblet den til, og ingenting skjedde annet enn litt skurring i ampen.

Skrur av lokkene for å se etter en obvious fix, men der er absolutt ingen av kablene montert. Herlig for en som har brukt sin siste krone på gitaren og ikke eier hverken loddepenn eller kunnskapen😒

Hvor mye antar dere det koster å få den koblet hos en forhandler? Kabler ligger klart så er vel kun lodding som trengs håper jeg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, om jeg skal hoppe i det å prøve selv eller bite i det sure eplet å få proffene til å gjøre det.

 

Ser også at på sertifikatet som fulgte med står det et annet serie nr enn på gitaren 😛Serienr på selve gitaren vises på søk så antar det ikke spiller noen rolle men.. Merkelige greier.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres rart ut. Ville startet med å spørre selger hvorfor seriemummeret ikke stemmer (kan bare være at butikken som solgte den første gangen la den tilbake i feil kasse - har skjedd før). Forklaringen på hvorfor den ikke er loddet er jeg mer spent på.. Link til annonsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Montasje skrev:

Hei!

Kjøpte en Gibson Les Paul Standard 2013 brukt fra Finn. Fikk bekreftet at alt skulle være i orden da jeg ikke hadde mulighet til å prøve den. Nye potmeter nevnte han og at den har hatt et fargebytte ellers "grei og spillbar" gitar.

Fikk den i posten i dag og koblet den til, og ingenting skjedde annet enn litt skurring i ampen.

Skrur av lokkene for å se etter en obvious fix, men der er absolutt ingen av kablene montert. Herlig for en som har brukt sin siste krone på gitaren og ikke eier hverken loddepenn eller kunnskapen😒

Hvor mye antar dere det koster å få den koblet hos en forhandler? Kabler ligger klart så er vel kun lodding som trengs håper jeg. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, om jeg skal hoppe i det å prøve selv eller bite i det sure eplet å få proffene til å gjøre det.

 

Ser også at på sertifikatet som fulgte med står det et annet serie nr enn på gitaren 😛Serienr på selve gitaren vises på søk så antar det ikke spiller noen rolle men.. Merkelige greier.

 

Krev pengene tilbake og send den i retur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hverken personen som først kjøpte gitaren eller byttet potmeter så jeg mistenker kanskje at han kun selger de? Han har flere annonser ute med gitardeler og han hadde en SG til salgs som nå er vekk. Kan ikke ha prøvd den før han sendte den avgårde, den var veldig proft pakket.

Vil gi selger en sjanse før jeg legger ut annonsen, er litt spent. Han har enda ikke svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge nummerene viser hver sin Gibson fra Nashville USA og 2013, bare litt forskjellige måneder. Selgeren har haugevis av gode reviews på finn. Jeg har fortsatt ikke fått noe svar av han i dag.. Noen som vet hva det vil koste å lappe dette sammen?

Endret av Montasje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Montasje said:

Noen som vet hva det vil koste å lappe dette sammen?

Hvor holder du til? Kanskje noen i forumet kan anbefale noen, eller til og med hjelpe deg med loddingen. Et bilde av elendigheten hjelper også.

Under tusenlappet koster dette vanligvis. 500-750NOK er kanskje et greit estimat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder til i Porsgrunn i Telemark. Enda ikke fått svar fra selger hverken på Finn eller på telefon.

Gibson4.jpg

Slik så det ut da jeg åpnet lokket bak, med Zip posen lagt pent på innsiden

Endret av Montasje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2013 kom vel originalt med PCB-montert?

I så fall er dette uansett en oppgradering, bare du får loddet det sammen.

Finn en kompis med loddebolt, eller kjøp en loddebolt til 40 kroner fra banggood.com og fiks det selv.

Dette klarer du lett i løpet av et par timer, selv uten spesiell erfaring.

Jan14_PG_CLM_ModGarage_image1_WEB.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, har funnet koblingsskjema på nettet. Vet ikke helt om jeg vil lære meg å lodde på denne her da jeg har 3 andre gitarer jeg heller vil ødelegge men uansett så skal ikke ting være sånn når man er forespeilet noe annet 😆

 

At han ikke svarer og dette med serienummer har fått meg i tvil om den i det hele tatt er ekte selvom det ser slik ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette 'lugger' - hvorfor skulle selger unnlate å nevne at elektronikken ikke var koblet opp? Dette er en vesentlig mangel, som burde være grunn  til å heve kjøpet. Synes du ikke skal foreta deg noe med gitaren før du har fått selger i tale (med mindre dette var opplyst i annonsen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skilte seg såpass ut på finn at jeg vil vente litt i tilfelle dette bare er en glipp og selger faktisk ikke har hatt anledning til å svare. Gir han til i morgen 😁

Jeg er enig i at dette ikke er akseptabelt når det ikke er nevnt i annonsen, må innrømme at jeg fikk en svetteperle i panna da jeg koblet den til ampen og hadde gledet meg til å få den hjem 😆

Endret av Montasje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at selv om selger har gode reviews, så kan han også ha en del dårlige trades som ikke vises. 

Ville gjort som flere foreslår, legge ut bilder her. Sikkert rett som du sier ang selger - kan alltids være uheldig , men det er greit å få bekreftet at du faktisk har fått deg en USA Gibson. Er det den som ble solgt for 14k med en fin burst top? 

Jeg ville også krevd 800kr i refusjon, så får du gitaren fikset hos en proff. 

Endret av Troll
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.