Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - EVH Wolfgang USA Custom


WelhavenT

Anbefalte innlegg

Kom over denne på Finn da jeg drev og kikka på den andre Wolfgangen min. Slengte over et bytteforslag, og vips så eier jeg to Wolfganger. Riktignok i hver sin ende av bling-skalaen. 

Kan ikke så mye om den, men den er håndlaget på Fender Custom Shop i California. I videoen her ser man hvordan:

Maple topp, et stykke mahogny kropp, 7-lags binding osv. Flere specs her:

http://support.evhgear.com/catalogs/2012/2012_EVH_Catalog.pdf

Noen som vet hvordan man finner ut hvilket år den er laget? Disse kom vel i 2012.

0421B95A-3EAF-4703-A46D-6390D92FA061.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

259F7D41-E14C-4277-8AB7-73886E891410.thumb.jpeg.79216f25f3a90de5949d01478984884d.jpegSlenger ut det andre bildet jeg tok med mobilen også :) 

Fant noe greier ang serienummeret:

«Serial number WGC000001A as well as WHC000004 and 5 were never made.

Serial numbers WGC000002A through WGC000019A were either promotional guitars or reserved for Ed».

Hvis dette stemmer er min blant de 25 første som ble laget. 

Endret av WelhavenT
  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Blir litt feil uten Floyd men vakker gitar og sikkert topp kvalitet ! 

Denne gitaren var vel mer en hyllest til hans gamle LP (1960?) enn en Eddie-signaturgitar. Kvaliteten virker veldig bra, føles eksklusiv. Tror de kosta litt ny, veil.pris på EVH-sida er $5,333.32. 

Heldigvis ikke noe balltre-hals på denne. Satt opp med litt for høy action etter min smak, ellers er gitaren helt strøken. «Pelle av-plasten» sitter ennå på både gitar og kasse. 

Endret av WelhavenT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2019 den 10.32, Troll skrev:

Grattis med en fin gitar! En USA Wolfgang står på listen over gitarer jeg etterhvert kunne tenkt meg 😊 

Regner med du vil ha en av de med maple top, binding osv og ikke Special? Gode halser på disse, passer meg perfekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, WelhavenT skrev:

Regner med du vil ha en av de med maple top, binding osv og ikke Special? Gode halser på disse, passer meg perfekt :)

Kunne godt tenkt meg en i Stealth Black! Eventuelt vintage hvit med maple gripebrett. Men tiden vil vise. Akkurat nå er det et par andre kjøp jeg heller ville prioritert.

Men jeg har hatt to billige Asia-produserte EVH Wolfgang og de gav absolutt mersmak 😊 veldig gode og lettspilt gitarer, lår bra helt stock uten noe behov for oppgraderinger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.