Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Martin D16 RTG - erfaringer?


Troll

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd disse? Jeg er på utkikk etter en D16-gt i utgangspunktet, da jeg angrer på at jeg solgte min. Det vwr en fantastisk balansert gitar. 

Ser det har ligget en RGT på finn kjempelenge! Virker nesten som den er totalt uatraktiv for markeder, derfor jeg nøler litt. 

Bør jeg avvente og sikre meg en gitar som jeg vet er bra (GT) eller kan den rosewood detaljen være noe å vurdere? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, juzzizhow skrev:

Ikke hvis man foretrekker Mahogany da ? 

Tja, jeg syns det, selvom jeg som regel foretrekker mahogni. Jeg har alltid synes at vanlige D-16 har vært litt 'døv', sammenlignet med D-18 (vanlige D-18). RGT har litt mer 'sprut' over seg..., men, så det beste er jo å kikke etter versjon av D-18 etter at de gikk over til ibenholt gripebrett, Waverly stemmeskruer og slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, Truckstop Chuckie said:

Tja, jeg syns det, selvom jeg som regel foretrekker mahogni. Jeg har alltid synes at vanlige D-16 har vært litt 'døv', sammenlignet med D-18 (vanlige D-18). RGT har litt mer 'sprut' over seg..., men, så det beste er jo å kikke etter versjon av D-18 etter at de gikk over til ibenholt gripebrett, Waverly stemmeskruer og slikt.

Jepp ! Smaksak ! ;)

Nå var det jo D-16GT trådstarter egentlig ville ha ... Vet ikke hvordan den er mot "vanlige" D-16 da ... 

Jeg snakker kun basert på egna Mahogany vs Rosewood erfaringer (Collings D1 vs D2h, OM1 vs OM2H), ikke D-16GT vs RGT spesifikt ... 

Endret av juzzizhow
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill! Det er den som ligger på finn jeg siktet til. Stusser bare over at de fleste D16-gt forsvinner fort, mens denne har vært ute på finn lenge nå. Skeptisk mtp gjensalg, hvis jeg skulle angre. Solgte desverre min D16 for 7k i 2015, angrer veldig - den var perfekt satt opp av Falck. Likte av den var litt "halvdøv" og dempet tonen. 

Skal vurdere RGT, må bare vurdere om jeg er villig til å gi 10 laken for den eller vente litt 😊 D18 er absolutt interessant, men tror ikke jeg kan forsvare en akustisk til 20k med tanke på hvor lite jeg spiller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, Slashaxl said:

Min D16GT lå lenge på finn. Endte vel med å selge/bytte i 7-8tusenkronersklassen for et par år tilbake.  Tror det er mer tilfeldigheter at de senere har gått raskt. 

Er vel mye flaks og timing med å selge gitarer på Finn ja ! :)

Ligger jo to D-16GT:er ute nå ! En til 13000,- og en til 15900,- 


 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avvente litt. Svir litt å bruke det dobbelt av hva jeg solgte min for, selv om det sikkert er verdt det. Håper det dukker opp noe til rundt 10k.

Har vært i kontakt med han angående RGT, tror grunnen til at den ikke er solgt er fordi han avventer med salg for å få høyese bud. Siste bud var 11.500kr, da ventet jeg heller på en D16-GT. Har god tid 😊

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.