Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

[Byttes]Behringer B-5 & B-2 Pro mot ... ?

Anbefalte innlegg

Stuebrukt liten (bitteliten) og stor kondis byttes mot en eller an morsom/sær gitarpedal f.eks ?

Nypris på disse to samlet er vel 1200 +/- et sted ... 

Esken/etuiet til B-5:en har fått seg en smell. Utover det er det strøkent og fint ! ;)

Kan ses/demonstreres/testes i Asker ! ;)

SiJAGTYiT5uNhodRXsxmwA.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 months later...
  • 8 months later...

Bump ! :)

Bytteforslag

Analog delay (slapback).

Analog flanger/chorus/phaser ?

Popscreen / refleksjonsfilter ?

En tusenlapp ? 

Tranby ! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
20 hours ago, Duckling said:

Har en wahwah om du er interessert? Crybaby 95Q

Takk, men nei takk ! :) har wahwah her ... både manuell og automatisk ! ;)

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av juzzizhow
      Ja ... litt sånn ‘tongue in cheek’ liste over do’s and don’ts (mest don’ts) i et typisk hjemmestudio hos en typisk glad amatør ... Basert på egne erfaringer ... 

#1 Sett fra deg gitarn før du begynner å fikle med/flytte på/sette opp mikrofoner ... (dere med barn har sikkert mindre problemer enn oss barnløse her ... 😉 )

#2 Plukk frem plektere, slides, capoer, E-bows e.t.c før du setter deg og tar på deg hodetelefonene og plukker opp gitarn ... 

#3 Bruk tuner før du tar opp noe ! Irriterende å få til et bra opptak som man kan bruke til noe, før å så oppdage at det går i sånn ca Ab- / G#+ ...

#4 ?
    • Av Naigewron
      Jeg har et lite hjemmestudio som jeg gjerne skulle lært meg å bruke litt bedre. Jeg har lært meg å spille inn grunnleggende spor og gjøre litt redigering gjennom å rote litt rundt i Cubase, men jeg vet egentlig ikke hva jeg gjør eller om det finnes bedre måter. Når det så er på tide å begynne videre arbeid (grunnleggende effekter, equalizere, kompressor, litt miksing, etc) så har jeg ikke den fjerneste anelse lengre.
      Så jeg lurte på om noen har tips til en oppegående bok (eller annen ressurs) som går gjennom essensielle ting man bør vite i et hjemmestudio, men uten å grave seg så langt ned at jeg bare mister interessen. Altså en "Home studio for dummies" type bok.
      Jeg ser det finnes en "Home recording for musicians for dummies" der ute, men ser mange som kommenterer at den er veldig utdatert (selv i nyeste edition).
      Bonus hvis noen har tips som er giret mot Cubase, siden det er min valgte plattform. Det er jo alltid enkelte ting som er veldig forskjellige mellom forskjellige DAW, og jeg blir lett forvirret
    • Av Affen
      Noen som har erfaring med Guitar Rig eller andre lignende programmer? Tenker på til innspilling i hjemmestudioet, greit å ha noe en kan bruke på kveldstid uten å vekke naboen. Hvordan funker det med pedaler ?
    • Av Erik VB
      Hei!
      Jeg har akkurat kjøpt en ny akustisk gitar, type Martin D-28, på nett:
      http://www.martinguitar.com/component/k2/item/204-d-28.html?Itemid=6
      Jeg venter på å motta den i løpet av få dager.
      Jeg tar trubaduroppdrag og er opptatt av å få god lyd ut til PA-anlegget. Jeg har forsket litt rundt for å få tak i en god pickup/mikrofon som kan monteres inn i gitaren.
      Slik jeg ser det er LR Baggs anthem kanskje det beste som er å få på markedet (?).
      Jeg er mest interessert i deres stagepro modell, som gjør det mulig å styre volum, diskant og bass, samt tuner, feedback og battery-check på siden av gitaren: http://www.lrbaggs.com/stagepro_anthem.htm#overview
      For å montere dette må man lage hull i gitarens side. Det jeg lurer på er om dette kan få noe å si for kvaliteten på lyden?
      Noen som har noe erfaring med lydforandring etter montering av kontroller på siden av gitaren? Tar gjerne i mot erfaringer som også omhandler andre typer gitarer og pickups.
    • Av tomandre81
      http://soundcloud.com/rautavalta/demo1
      På vedlagte bilde kan dere se DAW'en jeg bruker og plugins og noe oppsett.
      Jeg har ikke lagt til bass-gitar enda da jeg vil jobbe mer med tromme-lyden og gitarene.
      Har lyst å få mer in-your-face lyd som er mer klarere og mer fremtredende. Slik lyden er nå virker det som det er litt bak et ullteppe.
      Har før drevet heftig med plugins, på en gitar hadde jeg kanskje 7 plugins, nå prøver jeg å forenkle til max 3 plugins som dere ser på bildet.
      Bruker iZotope Ozon 4 på trommene. Her er det millioner av muligheter.

• Siste aktive tråder

• En god buffer så tidlig i signalkjeden som mulig gjør at du ikke taper mer diskant enn kapasitansen til gitarens elektronikk og kabler pluss pedaler før bufferen. Om pedalene etter dette alle har høy inngangsimpedanse og lav utgangsimpedanse (over 500 Kohm og under 1Kohm), greier du deg med denne ene bufferen. Men om du har en eller flere pedaler med høy utgangsimpedanse, f.eks. Fulltone OCD t.o.m v1.7, trenger du også en buffer etter disse. TC Electronic-buffere er bra nok, og de fleste av deres nyere pedaler har valgbar buffer-bypass eller true bypass. Boss sine buffere er ikke gode nok, mener jeg, de overkompenserer. Og om du bare bruker true bypass-pedaler, kan du si farvel til diskanten din. Men én enkelt buffer før disse gjør at det meste går greit.
    • En god strømforsyning er også viktig. Brettet mitt ble betydelig bedre mtp støy etter at jeg satte inn en PS med isolerte utganger og nok kapasitet. 
    • Da begynner prosjektet å nærme seg ferdig: Fin lyd. Koblet pickups´n slik at begge er inne i mid, og separat tonekontroll på begge.  God å spille på er den også.   Så får jeg samtidig komme med en liten feilkorrigering. Det øverste bildet i mitt innlegg der jeg nevnte hvilken gitar jeg skulle basere denne på er feil. Det er ikke bilde av hans 77, men 74´n i (trolig) 1987. I siste fase før den ble "pensjonert" ble brettet m/OBL-450´ne satt i den:
    • Du kan jo i teorien legge mange etter hverandre - om alle er på så er det jo ikke sikkert at det låter like bra  https://www.youtube.com/embed/F4mnrbvJ01Y
    • Da er det bare å prøve seg frem med andre ord.  
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.