Gå til innhold
Cochran

Laney CUB 212R pluss Alter Ego vintage echo

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg lurer på om det går greit å kombinere en Laney CUB 212R rørforsterker med en AlterEgo vintage echo x4 pedal?

Denne forsterkeren: https://www.backstagemusikk.no/gitar/bass/forsterkere/laney-cub-212r-15-watt-2x12-reverb-110731-p0000489127

Denne reverb pedalen: https://www.gitarhuset.no/produkter/effekter/multieffekter/tc-electronics/tc-electronic-alter-ego-x4-vintage-echo-tce-alteregox4-p0000010456

Mine kunnskaper om utstyr er som dere forstår av spørsmålet av den ringe typen. Men jeg elsker å spille gitar.

Jeg har en god Gibsom Les Paul gitar som jeg bruker sammen med dette utstyret, og som selvfølgelig er overkill for mine "skills"

Men jeg har lurt på å selge Alter Ego pedalen, som jeg eide før jeg byttet ut den gamle marshall forsterkeren med Laney forsterkeren.

Hva tror dere? Får jeg noe ut av pedalen sammen med rørforsterkeren, eller er dette en helt uvanlig kombinasjon?

mvh Cochran, E

Endret av Cochran

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe i veien for å kombinere de to der. 👍

Ser ut som om Laney'en har effektloop i tillegg, så da kan du eksperimentere med å plassere pedalen foran eller i effektloopen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei MartheyG

Flott! Takk for svar. Da beholder jeg pedalen. 👍

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver å koble de opp men skjønner ikke helt hvikle utganger jeg skal bruke på forsterkeren. Prøvde å sende inn bilde men de var for store.

Bak på forsterkeren står det effects loop med to uttak den ene står det fx send/line out på og den andre fx return.

Det andre uttaket som det bare er et av står det Footswitch reverb on/off

Bak på pedalen er det input og output.

Hvordan skal jeg koble dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Koble send fra forsterkeren til input på pedalen, samt output fra pedalen til return på forsterkeren. 😊

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Jabadabadoo
      Hei, søker etter tips til en billig forsterker for å sjekke om interessen for gitarspilling er til stede. Har nå en Peavey Vypyr 30, men da jeg bor i blokk er denne blitt minimalt brukt. Føler jeg må ha lyden over det jeg føler er greit mtp naboene for at den skal låte bra. Dette er nok hovedårsaken til at interessen har dabbet av, og jeg håper en ny forsterker kan være bidra til at jeg tar frem gitaren oftere. Jeg leter etter noe jeg kan spille både clean musikk, samt låter med god vreng (Hardrock/Metal), samtidig som lyden ikke trenger og være alt for høy for og bli bra.
      Har sett litt på de små forsterkerne til VOX som ligger på rundt 3000,- men har ingen erfaring med disse... Noen andre som har?
      Har dere tips til en realistisk pris jeg kan få solgt Vypyr’en for?

• Av Troll
      Hvis jeg skulle brukt en tusenlapp på en reverb, hva burde jeg gått for? Tc Hall of Fame 2? Ser de går for rett over tusenlappen helt ny.
      Ligger et par EH Cathedral på finn. Er det noe stas? 
      Fordel om den har shimmer. Kunne tenkt meg Strymon Big Sky, men den blir for heftig siden jeg kun skal bruke det til litt testing og leking i loopen på Mooer Preamp Live. 
    • Av Thomasamb98
      Hei!
      Skal kjøpe meg ny forsterker, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe... Spiller for det meste punk, rock og noen ganger metall, men er likevel viktig at forsterkeren også har en bra "clean"  Har sett for det meste på Marshall, men også hughes and kettner. Synes H&K ser bra ut, men har ikke noe erfaring med merket. Har sett litt på denne: https://www.finn.no/117191156 . Vil gjerne ha rørforsterker. Tror ikke jeg trenger noe annet enn kombiforsterker, da det er til hjemmebruk. Ser for meg å bruke 6-7k. Noen tips?  

• Av Bendik1
      Vurderer å kjøpe en av disse:
      Carl martin Plexitone
      Fulldrive II Mosfet.
      Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger? 
    • Av Konnis
      Har en Egnater Rebel 30 som trenger et nytt potmeter og en service. Noen som har noen favorittreparatører for rørforsterkere i Oslo og omegn?
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.