Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal meg ny forsterker!


Jorkei

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter nokre år uten å nestne holde i gitaren har interessen kommet tilbake!

I dag har eg ein marshall Haze 40(dette var egentlig eit bomkjøp i eit tid eg trudde eg var intressert i ein anna lyd enn eg var), men pga at eg spiller mye tung musikk ønsker eg meg ny forsteker.

Forsterkaren kan være topp pluss kabinett eller ein god combo. Pris, budsjettet er på ca maks 13-14 lapper.

Kom med forslag! gjerne med ein grunn for at dette er det eg skal velge.  Har sjølv tenkt på Marshall JCM 800.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amp som låter bra til 13-14 lapper, tung musikk, topp eller combo. Du spør jo om hva som helst, og kan få hundre ulike svar.

Hvilke funksjoner er du ute etter? Skal du ha fx-loop, watt, rør/digital, vil du ha clean-kanal eller bare feit vreng? Bruk litt tid på å tenke gjennom hva du trenger, også kan en bande med flinke folk peke deg i riktig retning 😊.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser kanskje at eg var litt rask ja. 

 

Ser for meg rør forsterker. 

Kan være greit med en fx loop. 

Vil gjerne kunne spille clean.

av effekt så holder det nok med 50w.

liker veldig godt lyden til brent hinds i Mastodon så noe i nærheiten av det han har kunne vært noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det budsjettet er det mye gromt man kan se på.

Om du tenker jcm 800, så prøv gjerne en før du kjøper, det er ikke en high gain amp i moderne forstand i utgangspunktet, men med en god boost så blir det hårete! Silver jubilee er evt et godt alternativ. 

Hadde også sjekket ut evh 5150III 50w, låter i samme gata som de gamle 5150ene pluss en skikkelig clean kanal. Engl Blackmore er også en veldig bra amp som jeg ser dukker opp billig i blant.

Ser også brukt diezel til de prisene du nevner innimellom, einstein eller d-moll, er vell vh4 som mastodon bruker en del? 

Ikke gå i fella å bruke alle pengene på en topp, og ikke ha penger igjen til kabinett, da det har minst like mye å si for lyden. Diezel vh4 gjennom et behringer kabinett blir fort grumsete og rart uansett hvordan du skrur lyden. Kjøp god kvalitet Mesa, Engl, Orange, etc... Det lønner seg i lengden. 

 

Endret av Endt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om den har en bra mastervolum bør man ja muligheten til å spille høyt med VH4!😀

Var siste ampen jeg brukte før Axe-FX, koser meg av og til med VH4 goodness på kontrollert volum med den.

Med den ordentlige VH4 var ikke det så lett...

Stadion-amp!!😀

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.