Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God sommer fra Trøndelag


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Har de siste to ukene nilest på forumet her etter at gitarbasillen satte seg dypt i kropp og sjel. Funnet masse nyttig, moro og forunderlig, så bestemte meg for å lage en konto og bidra om jeg kan. 

Jeg er en halvgammel middelaldrene mann fra Nordhordaland i eksil i Trøndelag. Egentlig totalt umusikalsk. Inntil for to uker siden eide jeg en Samick nylongitar fra 1995, en Seagull 12Cedar fra samme år og en Kasuga nylon fra en eller annen gang på søttitallet. Ingen av dem kunne jeg egentlig spille på. Nå eier jeg også to stk Les Paul etter et liten handleraid de siste ukene. Begge er kjipe Epiphoner, men det holder i massevis for meg. Siden jeg fortsatt egentlig ikke kan spille. Bruker Youtube flittig, prøver å lære. Om ikke annet har jeg i alle fall spillegleden for tiden. 

Trives best med metall, rock og blues. 

Ønsker alle en fortsatt god sommer, og takker for alle gode råd og veiledninger jeg har funnet her inne!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Virus skrev:

Velkommen! Epiphone kan være gode gitarer det. 

Takk for det. Helt enig - jeg er knallformøyd med de to. En Standard, og en Plustop Pro. Standarden er stemt ned for å spille med Alice in Chains og andre en-halv-tone-ned-er-fett-band. Merker godt forskjell på humbucker-ne på de to. Standarden er grumsete. Får fikse en setup på begge gitarene, så blir det nok bedre. Blackstar ID Core 40 sørger for bråket. 

Seagullen er en fantastisk gitar, den har jeg spilt litt på sånn nå og da fra 1995. Etter den fikk en full setup hos Falck, ble den smørblid og knallgod. Får spandere det på Les Paulene også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skoggy skrev:

Velkommen! 

Så lenge man finner glede i å spille, så er det sekundært for min del hva som står på headstocken. 😊

Takker og bukker. Er helt enig. Fikk faktisk begge Epiphonene for halvparten av hva man må ut med for den billigste Gibson-en av samme type. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.