-
Hvem er aktive 0 medlemmer
Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Siste aktive trÄder
-
JC22 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=205905820
-
Det er jo ikke sÄ mye annet Ä gjÞre enn Ä feilsÞke. LÄn en annen mic og prÞv. Om det sÄ er en standard 58 eller sÄ, bare det er en du vet funker. Da fÄr du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. PrÞv ogsÄ med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, mÄ du inn i innstillinger pÄ lydkort og garageband og se.
-
GjĂžr mine fĂžrste spede forsĂžk med opptak fra mikrofon, men opplever mye stĂžy. Noe jeg gjĂžr feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til Ă„ fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivĂ„et veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivĂ„ nĂ„r jeg vender over til -10db pĂ„ mikrofonen. NĂ„r jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra kantoppheng pĂ„ ht-element) fĂ„r jeg egentlig tilstrekkelig nivĂ„ med gain pĂ„ lydkortet ca kl 10:30 - 11:00. Men ved tale/"sang"/akustisk kommer det (for mye) stĂžy fra mic da jeg mĂ„ ha gain pĂ„ ca 12:00+ for Ă„ fĂ„ hĂžyt nok innspillingsnivĂ„. StĂžyen er jevn sus, som gradvis Ăžker med gain. Ingen brum, pops el.likn - kun sus. Har ingen annen mic Ă„ sammenlikne med. Er det noen innstillinger i Garageband jeg har oversett (er "amatĂžr pĂ„ dette), eller....? Tips/inspill mottas med takk đ
-
Laney er relativt billig og veldig bra, jeg har brukt en GH50 som funker helt supert. Med en 4x12 eller to mangler det ikke noe pĂ„ volum i alle fall. Det meste av vreng har gĂ„tt pĂ„ pedaler, har bare skrudd en halvskitten Malcolm-lyd pĂ„ ampen. NĂ„r det er sagt lĂ„ter det selvfĂžlgelig veldig fett med en Orange e.l., lĂ„nte en OR50 en stund, men jeg kunne ikke rettferdiggjĂžre prisen nĂ„r Laneyen var sĂ„pass bra  NĂ„r vi har reist uten amper stĂ„r det som regel en Marshall av noe slag pĂ„ scenen og det er 100% kurant det ogsĂ„. Det er en liten trend gĂ„ende for spesielle/dyre amper i stonermiljĂžet, men de aller fleste kjĂžrer nok pĂ„ hva som helst av gamle rĂžramper.  PĂ„ brettet har jeg wah-boost-fuzz-phaser-digital delay. Fuzzpedaler er en svĂŠr jungel Ă„ gĂ„ seg vill i, men pĂ„ Youtube fĂ„r du en god ide om hva du kan vente deg.Â
-
-
StĂžtt driften av GitarNorge
-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ