Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NAD: Jet City JCA20H m/ Friedman style mod!


Alfi27

Anbefalte innlegg

Fikk endelig tak i en Jet City JCA20H, etter å ha snust lenge på disse ampene og trodd at akkurat denne modellen var utgått. Prøvde først å finne en brukt, men måtte rett og slett bare slå til da jeg fant den hos G4M for godt to tusenlapper inkl frakt og moms!

Hoved-appealen til akkurat denne ampen er at det er en særdeles god moddeplattform, da kretsen er veldig lik JCM800-kretsen og kretskortet er designa slik at du relativt enkelt kan kutte kontakten mellom to punkt, og lodde direkte på sporene.

Selv om jeg kjøpte den med intensjonen om å modde den, så låt den overraskende bra helt stock også! Den beste måten jeg kan beskrive den på er "Soldano sitt take på JCM800 soundet", da de har mye til felles men denne er ikke fullt så skarp og aggressiv. Litt mer smooth og feit, med kanskje litt mer gain. 

Siden dette ikke er DIY-forumet så skal jeg ikke gå for teknisk inn på detaljene rundt modden, enkelt forklart er det 95% en Friedman SS100 preamp sammen med en tweak som gir mer bunn fra slutt-trinnet (som kompenserer litt for EL84 rørene).

Har kun et kort mobilopptak for øyeblikket, skal se om jeg får mekka et skikkelig oppmikka opptak om ikke så lenge! https://www.dropbox.com/s/5ntnnhh3ucntr2v/Jet City BE mod.m4a?dl=0

 

189C6109-02AE-4E9C-B39F-9237D2EDAC83.thumb.jpeg.cb87b065d3b6a95d856f01aa965193e2.jpeg

6E004E35-D957-4EB6-9768-37B4B5D69008.thumb.jpeg.f728589edb2d8ccdc334352fdcb0d03e.jpeg

EB42B68A-E8E4-4E76-8755-671D0D830647.thumb.jpeg.537fd5fbb61dd1b333c54485d2ad778f.jpeg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk akkurat en slik selv. Eller, det eldre designet, men samme modell. Gjorde tilsvarende mod for en tid tilbake. Mener å huske at jeg knota en del for å raske sammen hele bildet av akkurat hvordan dette skulle gjøres på denne ampen. Kunne sikkert med litt mer kyndighet bare "kopiert" kretsskjema fra en Friedman BE 100 e.l., men var nysgjerrig på hvordan den "originale" Friedman-modden til denne ampen var utført og gjorde tilsvarende.

Har du montert klippekretsen/'SAT'-switch på din? 

Endret av krisonic
Presisering
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, krisonic skrev:

Har faktisk akkurat en slik selv. Eller, det eldre designet, men samme modell. Gjorde tilsvarende mod for en tid tilbake. Mener å huske at jeg knota en del for å raske sammen hele bildet av akkurat hvordan dette skulle gjøres på denne ampen. Kunne sikkert med litt mer kyndighet bare "kopiert" kretsskjema fra en Friedman BE 100 e.l., men var nysgjerrig på hvordan den "originale" Friedman-modden til denne ampen var utført og gjorde tilsvarende.

Har du montert klippekretsen/'SAT'-switch på din? 

Stemmer det ja, Dave kopierte ikke BE100 kretsen helt da han modda disse. Jeg fant et bilde av innmaten til en han har modda, men det er ikke akkurat 4K så jeg fikk ikke med meg alle detaljene... Jeg fant også 'gut shots' av Pink Taco og Mini Dirty Shirley, og han har noen interessante triks i ermet der. Tenker dog at det ikke blir helt overførbart, siden de ikke har global negativ feedback (presence kontroll) slik som Jet City. 

Den har ikke sat-switch for øyeblikket, men jeg har en del planer for den: starter med 3-veis structure switch og JBE switch (samme som SAT bare at den også switcher cathode kondensator på V2A), og skal også prøve med C45 og fat switch og muligens legge inn en helt enkel clean kanal av samme typen som Runt 20 og JJ Jr. Slenger sikkert inn en fx loop også med tiden 👌🏽

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har handleliste liggende klar på tube-town.de, hehe. Har også hatt planer om SAT/JBE og structure switch. Har en Metroamp Zero Loss effektsløyfe jeg tenkte å montere inn også. Men som alltid med mine prosjekter, det dukker alltid opp noe annet og de blir liggende på vent...🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tube town ja, har en svær pakke på vei fra dem som kommer forhåpentligvis i dag. Har handla fra de før og de er veldig profesjonelle og raske, noe jeg dessverre ikke kan si om Banzai Music... Men de har til gjengjeld eksepsjonelt bra utvalg og bra priser på det meste, og alle varene ankommer om det så tar litt tid. 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.