Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rivolta Guitars by Dennis Fano


blaamann

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke så nytt akkurat, første modell kom i 2016. 

Usikker på om de fortsatt er tilgjengelig hos VintageGitar, men jeg testet en Combinata for et par år siden og konkluderte vel med at det er bra greier. 

Rivolta var vel i utgangspunktet et samarbeid mellom Dennis Fano og Eastwood Guitars og er sikkert også tilgjengelig via deres nettverk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes german carve kan være lynfrekt men er kanskje litt åpenlyst mange Rickenbacker-referenser til akkurat combinataen med både formen, navnet og german carve 😎

På denne modellen synes jeg designet er mer harmonisk. 

 

 

29_06-26-696x465.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes GC ser bra ut på disse modellene, men litt usikker på lydmessig om de er noe for meg. Uansett morsomt med nye design (Rickenbacker er selvsagt utgangspunktet for disse som Dennis selv nevner i video med Peach).

image.thumb.png.ca16cf1f5b8b2493e77385f1a20b6a33.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, germaniumkid skrev:

Jeg synes german carve kan være lynfrekt men er kanskje litt åpenlyst mange Rickenbacker-referenser til akkurat combinataen med både formen, navnet og german carve 😎

På denne modellen synes jeg designet er mer harmonisk. 

 

 

29_06-26-696x465.jpg

Likte den - med akkurat den fargen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker som sagt Rivolta/Fano/Novo. Tipper Dennis Fano overhodet ikke tenkte på Zakk når han designet disse. 😎 Siden det er German Carve, et design fra tyskeren Roger Rossmeinl (som senere tok dette med seg til Rickenbacker) er det muligens andre tyske gitarmakere som har inspirert til innleggene som feks Höfner som også hadde slike inlays. 

En ser mye inspirasjon, men ikke noe direkte kopi, noe jeg synes er friskt innenfor retro-type gitardesign. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2019 den 18.37, germaniumkid skrev:

Jeg liker som sagt Rivolta/Fano/Novo. Tipper Dennis Fano overhodet ikke tenkte på Zakk når han designet disse. 😎 Siden det er German Carve, et design fra tyskeren Roger Rossmeinl (som senere tok dette med seg til Rickenbacker) er det muligens andre tyske gitarmakere som har inspirert til innleggene som feks Höfner som også hadde slike inlays. 

En ser mye inspirasjon, men ikke noe direkte kopi, noe jeg synes er friskt innenfor retro-type gitardesign. 

Höfner var jo kjent for store inlays. Detaljbilde av en litt påkostet modell fra 1958.
image.png.93348bdf900a6753af7b009228efde14.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.