Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hårete metallpedaler


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett JHS Pedals sin video om metallpedaler ble jeg inspirert til å lage en tråd om pedaler laget for metall. Det ironiske er jo at få av oss som spiller metall bruker slike pedaler i riggen. Selv booster jeg 5150-en min med en TS-9. 

Hvilke metallpedaler har dere? Selv har jeg en HM-2, men den mest unike er kanskje en Ibanez MS10 Metal Charger. Det er en vrengpedal, men låt overraskende glassy og fin. Må definitivt spille inn speed metal med denne.

JP3BZlM.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk montert Strymon Riverside på brettet før helgen, og setter du den i high gain-modus med mid-bost aktiv så har du en ekstremt hårete metal-pedal. Ikke like rund og fyldig som en Mesa o.l.; mer som en type ekstremt hot-roddet Marshall (typ Friedman eller 5150).

2019-06-15 08.38.37-2.jpg

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel HM-2 og en DOD American Metal. Hadde DOD-en hatt separate bass-/diskantkontroller hadde de egentlig vært ganske like. Brutal Entombed-vreng i begge to. Jeg har aldri brukt dem til noe fornuftig, selv om jeg nok kunne ha brukt dem til stonermetal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et dusin vrengpedaler gjennom tidene, mest i forbindelse med små live konserter der det er ferdigrigget på scenen (lenge før amp-simuleringer kom inn i bildet..). 

Landet alltid på Boss MT2 til slutt. Til tross for at andre pedaler låt knallbra på soverommet, så blir ofte lydbildet noe helt annet på høyt volum. Men skulle jeg valgt den perfekte pedalen idag, så ville jeg valgt noe som har mindre gain enn MT2. 

Har en MI Audio Crunch Box på brettet, låter faktisk utrolig fett! Men skulle ønske den hadde halvparten av vrengen som den leverer. 

Bilderesultat for MI audio Crunch box

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde denne som 14åring. Selvfølgelig med gain på 11' og inn i en clean roland cube 30,,, hørtes nok ganske ræv ut... Men fikk låne en sist bandøving og ble da brukt som boost foran min 5150, det ble monster tight! Den leverer vanvittig mye output og har en veldig kraftig parametrisk eq. Har også sett div youtube videoer der folk kjører den i fx return med gode resultater, dette har jeg ikke prøvd, da jeg i all hovedsak anvender amp vreng. spacer.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Sugardaddy65 skrev:

Denne kan du justere deg ihjel på....brukte en mt2 som funker ok men måtte justere veldig presist for the sweet spot . Bruker en mxr fullbore metal for øyeblikket . 

A70F7DFD-5A37-4FA0-8605-BE8C2C71E5FC.jpeg

Er ikke så glad i knapper. Jeg er en sånn ‘set & forget’-fyr. Men JRen låt såpass bra, at jeg ikke har har noe problem med å bruke den live. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, WelhavenT skrev:

Er ikke så glad i knapper. Jeg er en sånn ‘set & forget’-fyr. Men JRen låt såpass bra, at jeg ikke har har noe problem med å bruke den live. 

Stermmer - derfor jeg ennå bruker MXR Fullbore metal . :lol: Det er enda flere justeringer inni tight metal pro i tillegg til de utenpå .

Eneste problemet er kattene som av og til trør på pedaler og endrer oppsett på knottene ...... lurte jævlig på det til jeg fant ut av det .  Han her luringen som går på bord , legger seg oppå varmepumper  , åpner dører inklusive kjøkkenskap etc. - altfor smart og nysjerrig . 

BC6F9950-5971-446E-8E70-9D23C545864B.jpeg

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.