Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NBD - Warwick Thumb (og et lite spørsmål)


sarge

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny bass i dag. Fullstendig impuls. Bassen var en innbyttebass hos en lokal musikkforhandler, og jeg klarte ikke motstå.  Det er min første 5-strenger. Noen bilder:

20190612_135041.thumb.jpg.069a06b58f23fdc43c717a11c40a891d.jpg

20190612_135223.thumb.jpg.d4ee76359ace6df1a76b5621dcfe5fca.jpg

20190612_135235.thumb.jpg.8624fb19b5f797258aa51309401540c5.jpg

Jeg tror det er en 98-modell Warwick Thumb. Brukt, men velholdt. Jeg likte umiddelbart godt å spille på den (noe jeg aldri har opplevd med 5-strengere i butikk tidligere).  

Så til spørsmålet (håper noen har giddet å lese så langt): Er det mulig å gjette seg til hva slags strengesett som sitter på?

De er veldig gode å spille på (bra tension også på de dypeste strengene), og har ikke skarpt "klirr" slik en del rounds har (noe som selvsagt også kommer av at de er langt fra nye). Jeg kunne tenke meg å skifte til et nytt sett av samme strenger. Forhandler mente det kanskje kunne være Elixir med coating, men var langt fra sikker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DR kanskje? Jeg syns de låter litt "mørkere" enn mange andre strenger. 

Vanvittig bra basser det der, jeg kjøpte en '87 Streamer stage 2 for 7-8 år siden, for nesten ingen ting. Det var ikke hipt med Warwick da så prisene var i kjelleren. Hvis du sender mail til Warwick med serienummeret får du alt av info om årstall og tresorter og greier :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.