Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge meg les paul


Soundmannen

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har lyst til å selge min Mayones Regius for å finansiere en selvbygget, eller få laget en les paul med Floyd. Har i dag en VOS r8 og funker kanon i studio, men synes kanskje den er litt tung og litt for tykk i halsen til solo ting og generelt live. 

den gitaren som jeg faktisk liker best å spille på er en ESP LTD MH-1000 Deluxe! Så tenker å lage en LP men floyd, samme halstykkelse og frets som er i MH-1000 (blir 24" skala da). Og med en mer avrundet kropp på baksiden slik at jeg lettere kommer til fra 12 band og opp. 

Noen tips til gitarbygger? Noen som har prøvd å kjøpe f.eks på warmoth å bygge gitar selv? Bra kvalitet? Har bygget bass derfra men godt resultat men ikke prøvd gitar. 

Endret av Soundmannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warmoth er veldig bra kvalitet, ingenting å utsette på det. Koster jo litt, men du får det du betaler for. Passform, bånd og finish er helt topp.

Hvis du vil bygge mer "autentisk" LP med limt hals har jeg hørt mye bra ting om Precision-settene. Lages også med kontur på baksida og bak halsen. De fikser ikke Floyd da, så da måtte du evt. frest ut det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du ønsker det noe ala MH-1000 og Les Paul - har du prøvd ESP Eclipse? 
Halsen på disse føles litt som en smalere versjon av Gibson 60s hals, men fortsatt veldig rund og fin. Kan jo være greit å prøve en, hvis du har lyst på litt inspirasjon til halsen du skal bygge. 

Kroppen på Eclipse er også vesentlig smalere og føles litt som en superstrat, med god tilkomst over 12 bånd. Lydmessig så er det en hybrid av superstrat og les paul, men vil si at den heller noe mer mot les paul enn en superstrat. Kommer forøvrig med floyd også. 

Image result for esp eclipse floyd

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takker for svar og tips! :) 

Har ikke prøvd ESP Eclipse. Men det kan absolutt være verdt å prøve. Synd jeg bor i ødeland så er bare 6 timer til nærmeste Gitarbutikk... 
Hvis jeg bygger selv, tror jeg nok at jeg prøver Warmoth. Veldig greit å få den akkurat slik mann selv vil ha den, verdig med finish og alt. 

Takker for råd! Først få solgt Mayonesen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Soundmannen skrev:

Vet ikke om jeg er håpløs å lete, men fant kun 2stk les paul med floyd og det var en Studio og FRK?

Du er ikke håpløs, da det ikke ligger noen ute akkurat nå. Lå derimot to stk ute for mindre enn en knapp uke siden. En mørkeblå med sort hardware og en burst med krom hardware. Samme selger mener jeg å huske, som har hatt de liggende ute en stund (og som pusher de til topp/legger de ut på nytt med mer enn jevne mellomrom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en annen lyd med 24.75 scale som på Gibson og er lettere å spille på for oss med dverghender .

Synd det lages så få superstratter med 24.75 scale .

Jeg har vel en Jackson Fusion Japan og et par gamle Peavey USA Vandenberg og en Peavey USA  Tracer med 24.75 .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.