Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støy via strømforsyning og alternativet oppladbare strømforsyning


Furch

Anbefalte innlegg

Hei

Sliter med støy med Boss strømforsyning. Vet man kan bruke boss "noise killer".

Men nå lurer jeg på om noen har prøvd oppladbar batteripack til brettet? Da vil jo støy problemet være minimalt?

Endret av Furch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss strømforsyning? Er det en adapter med en daisychain du mener? I så fall kan det nok være manglende isolasjon mellom pedalene som er problemet, ikke at du er koblet i veggen. Ville sjekket ut en skikkelig strømforsyning fra f.eks. Pedal Power, Cioks, Strymon eller Decibel Eleven.

Hvis du bruker en strømforsyning som ser noenlunde slik ut så vil du veldig fort få problemer med støy, og potensielt også at du ikke leverer nok strøm til alle pedalene:

Bilderesultat for daisychain adapter pedal

 

 

Endret av Naigewron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det funker nok til f.eks to enkle pedaler, men skal du kjøre pedaler som krever mer strøm (prosessorer, store delaykretser, reverbs med spesialfunksjoner etc) så er det greit med egen PS. 

Jeg har Cioks Adam som jeg er fornøyd med, men skulle ønske den hadde flere utganger. Kjører selv 2 pedaler per utgang til hjemmebruk, avhengig av hvor mye de trekker - står ofte bak på pedalen i form av spenning og strøm i mA. Greit å tenke på fremtidig utvidelse hvis du skal kjøpe ny PS, så slipper du å kjøpe ny PS om ett år igjen :)

Spiller du live eller med høyt volum, så er det bedre å ha ekstra kapsitet per utgang istedenfor å maksimere helt. 

https://www.gear4music.no/no/Gitar-and-Bass/Cioks-Schizophrenic-Link-Power-Supply/24BI

Endret av Troll
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Voodoolab PedalPower 2 nå i mange år. Ingen støyproblematikk. Jeg har riktignok en Radial Tonebone Plexitube som krever egen strømforsyning, men jeg har integrert den i pedalbrettet, så det blir ikke noe ekstra mikkmakk ved oppkobling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.