Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Volum drop/noise på Vox ac15hw1


Anbefalte innlegg

Når jeg testet normal channel og i low input på Vox ac15hw1 går volum opp og ned. Forsvinner og kommer tilbake med litt braking og White noise med jevne mellomrom. Hadde det vært på alle kanalene og inputs hadde jeg skjønt at det hadde vært røra. Har ikke peiling nå... noen som har tips? Top Boost kanal er helt fin og High input på normal, men ikke low input på normal Channel....... Jeg bruker ikke normal Channel men jeg vil jo at alt funkær. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i hvertfall ikke likeretteren som er synderen her. Alt den gjør er å gjøre om AC til DC.
Skjer dette kun på low input og ikke high på ene kanalen er det ikke mye som kan være årsak. Eneste som ikke går igjennom samme krets er første motstand etter input.
Jeg holder en liten finger på inputen, altså high som ikke er i bruk når du plugger i low. Den har en lukkekrets som kan ha dårlig kontakt og forårsake de symptomene du beskriver.
 

20181122_181917.jpg

Endret av Æljen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Æljen skrev:

Det er i hvertfall ikke likeretteren som er synderen her. Alt den gjør er å gjøre om AC til DC.
Skjer dette kun på low input og ikke high på ene kanalen er det ikke mye som kan være årsak. Eneste som ikke går igjennom samme krets er første motstand etter input.
Jeg holder en liten finger på inputen, altså high som ikke er i bruk når du plugger i low. Den har en lukkekrets som kan ha dårlig kontakt og forårsake de symptomene du beskriver.
 

20181122_181917.jpg

Tingen er at lydene er der uten å ha koblet Jack kabel i en av inngangene på kanalen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ser den ut uten jack i og her ser du at tappene gjør at kretsen er fullendt.
Etter mye bruk blir tappene slappe og kanskje ikke lukker helt og da får man dårlig kontakt.
Derfor tror jeg det er high input som er problemet siden det er den som skal være lukket når du bruker low inputen.

20181122_181852.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Æljen skrev:

Sånn ser den ut uten jack i og her ser du at tappene gjør at kretsen er fullendt.
Etter mye bruk blir tappene slappe og kanskje ikke lukker helt og da får man dårlig kontakt.
Derfor tror jeg det er high input som er problemet siden det er den som skal være lukket når du bruker low inputen.

20181122_181852.jpg

Sjekk bilde over! Jaggu har du rett! Den ene har ikke lukket seg skikkelig. Hvordan får jeg lukket den? Jeg bruker ikke den kanalen i det hele tatt med vil ordne opp/finne feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Æljen skrev:

Du kan dytte inn en jack og bøye tappen forsiktig nedover.
Men på sikt ville jeg bare byttet inngangen. Koster ikke mange kronene og det er en jobb alle skal klare.

Veldig mye hiss/støy når jeg bypasser master volum. Skal det være slik? Sorry kort video;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Æljen skrev:

Hører ikke annet enn at du flipper en bryter jeg.
Fikk du orden på jacken da?

Ja, jeg mener det. Har ikke hatt noen problemer med den i dag. Dytta den litt ned osv. Bruker ikke den kanalen uansett, men den fungerer akkurat nå. :) Takker for tipset. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.