Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger lit hjelp her..


Dynamic

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt den. Jeg var egentlig passe fornøyd med den, men den bandt meg veldig til kun én musikkstil. I ettertid har jeg også funnet ut at verken spillbarheten eller lyden var av de mest fantastiske, etter å ha testet andre gitarer, men til sitt bruk er den absolutt helt ok. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Epiphone SG G400 som koster 3700 ny, og den spiller jeg mere enn min Gibson Les Paul Standard 2004.. Nuff said..

SG'n min låter bra, er lettspilt, riktig intonert, null klirr på båndene... Kjøpte den fordi jeg trengte en billig gitar som jeg kunne være litt mindre forsiktig med, og jeg angrer ikke et sekund..

Kjipeste med den er at det står Epiphone på headstock.. hehe..

Den har forøvrig Grover stemmeskruer fra fabrikk, så den holder stemminga veldig bra.

Eneste minus er at jeg har måtte skru til alt, og da mener jeg alt, av hardware, da alt var løst fra fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt den. Jeg var egentlig passe fornøyd med den' date=' men den bandt meg veldig til kun én musikkstil. I ettertid har jeg også funnet ut at verken spillbarheten eller lyden var av de mest fantastiske, etter å ha testet andre gitarer, men til sitt bruk er den absolutt helt ok. :wink:[/quote']

Har du noen lyd-opptak fra du har spilt på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Og dessuten, hvis jeg hadde hatt det ville opptaket ha vært preget av dårlig opptaksutstyr. Hvis du spiller metal, og liker f.eks Metallica (noe jeg jo ser på avataren din), så syns jeg du burde gå for den. Om du skulle syns at lyden blir for feig, kan du eventuelt oppgradere til EMG-pickuper, da får du nok det du vil ha.

Om du har funnet en billig en, og vet at du vil ha den, syns jeg du bør slå til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit, det er kanskje en dårlig gitar, men til 1500kr får du nok ikke noe bedre..

Hvis du er på utkikk etter en billig gitar for å lære deg å spille, ha backup-gitar etc., kan du vel like godt gå for den. Bare ikke forvent at den skal være noe særlig bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg kjøpte seg nylig Epiphone SG et-eller-annet vintage.

Koster 4600 i butikken.

Nå vet ikke jeg helt hvilken av Epi-SGene HalTan hadde prøvd da han snakka om plast-feeling, men hvis vi tar utgangspunkt i denne gitaren så skjønner jeg hva han mener. Ikke det at det bare er negativt, men lakken på gitaren er veldig glatt og plast-aktig. Dette gjør den etter min mening til en god nybegynnergitar, iom at det blir veldig lett å skli hånda opp og ned halsen.

Jeg er ikke god til å bedømme lyd i gitarer, så det skal jeg ikke uttale meg om.

Et minus er at det er rar vektfordeling på gitaren: Hodet veier masse, og kroppen er dritlett. Dermed sklir gitaren veldig lett forover hvis man ikke holder i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren jeg snakker om er gitaren han snakker om. En Epiphone SG Special' date=' gitaren som er på bunnen av bunnen av Epiphones sortiment, den koster rundt 1750 kroner ny. Så nei, det er ikke den samme.[/quote']

Da tar jeg tilbake det jeg sa.. Dette er en drittgitar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drittgitarer er morroe de! du kan modde som en jævel på dem og mishandle dem litt, men ja, eg har en peavey falcon 1, dne er egentlig min fars, men den er så herlig å spille på, selv om dne har lite sustain og stemmer seg selv til helvette om eg rører vib'en, noen billige gitarer er morroe lell hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.