Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender Stratocaster Bonnie Raitt signaturmodell - Verdi?


Lurerpå

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen anelse om hva en Fender Stratocaster Bonnie Raitt signaturmodell er verdt i dag?

Fikk en i min glade ungdom, men brukte den ikke stort, så den bør være i utmerket stand. Har ikke original gitarkasse til den. 

Legger ved et bilde fra det store nettet siden jeg er for lat til å finne den fram for å ta bilde :P 

D24D6C16-9758-443E-A9BB-C45F2AC75FB3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om det er en CS eller en "vanlig", og det at du ikke har original kasse trekker ned. Når du ikke gidder å bry deg med å ta gode bilder av gitaren en gang, og avstår fra å komme med annen info som du har (f.eks. serienr. som er rimelig enkelt å lese av på gitaren...), blir det vanskelig å gjette seg til hvilken gitar du har, og dermed verdi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 27.5.2019 den 8.27, Audun skrev:

Kommer an på om det er en CS eller en "vanlig", og det at du ikke har original kasse trekker ned. Når du ikke gidder å bry deg med å ta gode bilder av gitaren en gang, og avstår fra å komme med annen info som du har (f.eks. serienr. som er rimelig enkelt å lese av på gitaren...), blir det vanskelig å gjette seg til hvilken gitar du har, og dermed verdi.

Takk for svar :) 

Det er nok en «vanlig» modell og ikke en custom shop. Original kasse fikk jeg aldri med da jeg kjøpte den, av en eller annen grunn (kjøpt fra en nå nedlagt musikksjappe for ca. 20 år siden)

Serienummer (og bilder) kan jeg selvsagt hoste opp, må bare få hjelp til å hente ned gitaren først (jeg er lav og gitaren henger høyt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ved det bildet jeg får tatt akkurat nå. Den henger så himla høyt på veggen at jeg ikke klarer å få den ned. Kan sjekke serienummer når jeg får hjelp til å få den ned, hvis noen har peil og lyst til å svare :)

 

4A4F20B0-79EC-422A-A240-85C2232F9C9D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sugardaddy65 skrev:

Det finnes visst noe som heter gardintrapp.....har du 4 meter høyde på rommene der den henger ? 

😂 Har fått den ned nå. 

Og fant følgende info da jeg forsøkte å søke opp serienummeret: 

 

88F4E9F1-0962-43B1-A341-400CA561D8D2.jpeg

4F340D2E-8B23-4AFB-B05B-CBA67A74FE6F.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tippet at du vil få omtrent det som er øvre sjikt av bruktprisen for en standard amerikansk strat, altså opp mot 10k en plass (8-9-9,5?). 

Som Sugardaddy sier, markedet for akkurat den modellen er nok ikke kjempestort i Norge. Fargen er trolig litt for spesiell for de fleste, men riktig nok, du kan være heldig og treffe på riktig kjøper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MartheyG skrev:

Jeg ville tippet at du vil få omtrent det som er øvre sjikt av bruktprisen for en standard amerikansk strat, altså opp mot 10k en plass (8-9-9,5?). 

Som Sugardaddy sier, markedet for akkurat den modellen er nok ikke kjempestort i Norge. Fargen er trolig litt for spesiell for de fleste, men riktig nok, du kan være heldig og treffe på riktig kjøper. 

Har heller ikke papirene/case candy og orig. kasse til den . Det trekker litt ned på en slik . Så 10-11k  .

Syns jeg husker å ha sett et par av disse tils. på Finn før .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 13.12, Sugardaddy65 skrev:

Priser : 14-18 000,- på Reverb . Antakelig vanskelig å få solgt i "ny-fattige" Norge for slike priser .

https://reverb.com/no/p/fender-bonnie-raitt-signature-stratocaster-blue-sunburst

 

 

På 9.6.2019 den 14.56, MartheyG skrev:

Jeg ville tippet at du vil få omtrent det som er øvre sjikt av bruktprisen for en standard amerikansk strat, altså opp mot 10k en plass (8-9-9,5?). 

Som Sugardaddy sier, markedet for akkurat den modellen er nok ikke kjempestort i Norge. Fargen er trolig litt for spesiell for de fleste, men riktig nok, du kan være heldig og treffe på riktig kjøper. 

 

På 9.6.2019 den 16.09, Sugardaddy65 skrev:

Har heller ikke papirene/case candy og orig. kasse til den . Det trekker litt ned på en slik . Så 10-11k  .

Syns jeg husker å ha sett et par av disse tils. på Finn før .

Takk for svar :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.