Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste cover?


007

Anbefalte innlegg

Det finnes uendelig mange covra versjoner på Youtube, med særdeles varierende kvalitet. Men jeg tenker å dra frem en jeg synes er, for meg som ikke spiller gitar, ganske god.

 

Har du en favoritt? Og vil gjerne høre dere som kan gitar kommentere denne videoen, så jeg får noe faglig input.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er favoritten min, digger både Arctic Monkeys og Chvrches: 

Ellers er Scary Pockets et vanvittig kult funk-cover band: 

Og Pomplamoose lager noen kule covere og mashups: 

Ellers er Martin Miller, som nevnt her, vanvittig tøft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av de beste coverne jeg har hørt noensinne. Første gang jeg så videoen fra Monterrey fikk jeg klump i halsen og tårer i øynene. Følelsen sitter fortsatt i den dag i dag.

 

Endret av Gahr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/16/2019 at 2:21 PM, 007 said:

Det finnes uendelig mange covra versjoner på Youtube, med særdeles varierende kvalitet. Men jeg tenker å dra frem en jeg synes er, for meg som ikke spiller gitar, ganske god.

 

Har du en favoritt? Og vil gjerne høre dere som kan gitar kommentere denne videoen, så jeg får noe faglig input.

Nå hører vi kanskje etter ulike aspekter ved gitarspill, men for meg er vibrato, bending og generelt hvordan gitaristen varierer sitt touch det viktigste. Det er det jeg mener gir personlighet og skaper et eget uttrykk. Sånn sett var coveren over for meg veldig flat. Gav meg lite, men jeg både ser og hører at mannen kan spille gitar.

Hvis du liker sangen så anbefaler jeg deg å sjekke ut Andy Timmons sin cover av samme låt. For meg er denne en god del bedre pga hva jeg hører etter hos en gitarist. 

Sjekk ut f.eks live versjonen fra NAMM2019

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2019 den 21.43, Gahr skrev:

Dette er en av de beste coverne jeg har hørt noensinne. Første gang jeg så videoen fra Monterrey fikk jeg klump i halsen og tårer i øynene. Følelsen sitter fortsatt i den dag i dag.

 

Har alltid likt denne ja.

Endret av arneK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.