Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Syns denne "beste" 10 gitarist listen til Vai er spot on for min del


Sugardaddy65

Anbefalte innlegg

Random kid

Jimmy Page

Satriani

Santana

Brian May

Al Di Meola

Allan Holdsworth

Edward Van Halen

Yngwie Malmsteen

Tosin Abasi

 

Jeg villa hatt  Hendrix på førsteplassen !

Siste vet jeg ikke hvem er.....men jeg er over et halvt århundre gammel så.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at Vai måtte ta over for Yngwie i Alcatrazz på kort varsel . Han slet med det selv om han fikk noe hjelp fra Yngwie . Ingen andre var nær Yngwie når han kom i gang i 83-84 . For meg  som var ungdom og gitarister på 80 tallet så opplevde vi alt dette . Var ikke noe internett på den tiden . Helt andre tider . EVH-Yngwie- Holdworth-Vai gjorde en enorm impact . Så fulgte haugevis med andre .

Jeg bestilte Flexable LP en direkte fra Vai . Steeler med YJM fikk jeg tak i fra USA . WOW factoren var totalt hakeslepp på den tiden .

Hendrix var lysår foran de andre fra midten av 60 tallet . Ingen tvil om det , men det var helt andre tider og da .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om Malmsteen er beyond parodi i dag, kan man ikke overse fyren uansett om man er fan eller ikke.

Det han gjorde for moderne rockgitar er ikke langt bak EVH på noen som helst måte.

Han dro ting i en helt ny retning.

Han har også en av de fineste vibratoene man kan oppdrive den dag i dag, det er der alle klonene hans som regel svikter fundamentalt.

Nytter ikke spille fort hvis man låter som Kirk Hammett når man spiller sakte, ADHD/leddgikt vibrato fra hælvette!

  • Liker 1
  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Evil_Caprino skrev:

Animal as leaders. Check 'em out!

Flinkiser , men en smule masete etter kort tid for min del - så bare et live opptak fra 2016 .

Neste kommentar : Awesome but why is Tosin dressed like Jennifer Aniston in friends? :gniss:

 

Endret av Sugardaddy65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2019 den 19.28, Sugardaddy65 skrev:

Husk at Vai måtte ta over for Yngwie i Alcatrazz på kort varsel . Han slet med det selv om han fikk noe hjelp fra Yngwie . Ingen andre var nær Yngwie når han kom i gang i 83-84 . For meg  som var ungdom og gitarister på 80 tallet så opplevde vi alt dette . Var ikke noe internett på den tiden . Helt andre tider . EVH-Yngwie- Holdworth-Vai gjorde en enorm impact . Så fulgte haugevis med andre .

Jeg bestilte Flexable LP en direkte fra Vai . Steeler med YJM fikk jeg tak i fra USA . WOW factoren var totalt hakeslepp på den tiden .

Hendrix var lysår foran de andre fra midten av 60 tallet . Ingen tvil om det , men det var helt andre tider og da .

Haha det gjorde jeg også - men jeg bestilte 50 LP'er 🙂
Solgte det videre til venner og kjente.
Gikk unna som varmt hvetebrød....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, gtrman skrev:

Haha det gjorde jeg også - men jeg bestilte 50 LP'er 🙂
Solgte det videre til venner og kjente.
Gikk unna som varmt hvetebrød....

Hehehe - tenkte aldri på det . Hadde nok klart å selge maks 2-3 her i Stavanger . Det var vel få andre enn meg som visste hvem Vai var på den tiden . Tore Tang byen.......gremmes av den sangen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.