Gå til innhold
bublemark

Summertime Sickness, ny sommerhit?

Anbefalte innlegg

Artig!

Kan jeg kommentere litt på trommelyden? Lyden av skarptromma gjør at den gjør grooven noe stakkato, alternativt er den for høyt i mixen - kanskje begge deler. Den trenger mer "jazzy" feel, og ikke med så høyt attack (hvis jeg forklarte meg riktig).

Melodimessig fikk jeg ikke heeeelt sommerfeelen, med sol og åpen bil, men litt mer regn og våt juli. Uten at det er noe galt i det 🙂 Og plystringen tok meg rett til "En regnværsdag" med gitarkameratene... (kanskje enda mer feeling av våt juli 🙂 )

Hvor mye har du gjort selv av dette av instrumenter?

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, 007 skrev:

Artig!

Kan jeg kommentere litt på trommelyden? Lyden av skarptromma gjør at den gjør grooven noe stakkato, alternativt er den for høyt i mixen - kanskje begge deler. Den trenger mer "jazzy" feel, og ikke med så høyt attack (hvis jeg forklarte meg riktig).

Melodimessig fikk jeg ikke heeeelt sommerfeelen, med sol og åpen bil, men litt mer regn og våt juli. Uten at det er noe galt i det 🙂 Og plystringen tok meg rett til "En regnværsdag" med gitarkameratene... (kanskje enda mer feeling av våt juli 🙂 )

Hvor mye har du gjort selv av dette av instrumenter?

Spiller alt utenom keys og plystring selv, og tok alt opp selv, for å deretter sende til mix/master i Oslo.
Kommer fra vestlandet, så sommeren min er ikke særlig solfylt og slik!

• Takker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott at du deler! Jeg har hatt nok somre på vestlandet til å forstå hva du mener :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med 007. På mitt ringe anlegg er skarpen litt stikkende, og i tillegg så synes jeg at bassen er litt slapp i lyden.
Ut over det, så er sommerfølelsen på plass.
Dette er basert på kuttet man får høre hvis man ikke har Spåttifai.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.