Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Telebygg (sorry bare "etter" - bilder)


Anbefalte innlegg

Ikke vet jeg hva som skjedde med de opprinnelig bildene i første post, men her er ihvertfall noen nye og en update.

Fikk kinahalsen i posten i går og må si at den er sjokkerende bra til den nette sum av 620,- inkl. frakt etc!
Nydelig flammelønn og lakken er antagelig akryl (neppe nitro og definitivt ikke bombesikker poly) og enkel å matte ned (gripebrett og bakside). Byttet de kjipe båndene til Jescar EVO gold jumbo. Første gang jeg bruker disse båndene, men helt klart ikke siste. Harde og superglatte, men ikke så skingrende lydmessig som rustfritt stål!
Fikk testet hjemmesnekret båndpresse (bilde) også. Funket knall :)
Halsen var noe tynnere og smalere i helen enn den jeg selv lagde (og det som er std.), så jeg limte inn 1 mm shims av bjørk i halsgropen på kroppen. Tusq nut og vintage hardware ble flyttet over. 
Lydmessig ble det marginalt bedre klang, men også litt lysere. Halsen jeg lagde først var ganske mørk i klangen ved litt knokebanking.
Og da tror jeg vi sier at Telen er ferdig gitt!

 

IMG_3732.jpg

IMG_3737.jpg

IMG_3728.jpg

IMG_3731.jpg

IMG_3730.jpg

IMG_3735.jpg

IMG_3736.jpg

IMG_3729.jpg

IMG_3734.jpg

IMG_3733.jpg

  • Liker 5
  • Takker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, arneK skrev:

Den halsen så veldig bra ut. Har du link til selger? Lurte også på om du limer bånda eller bare presser de på plass? 

https://www.ebay.com/usr/savateshop?_trksid=p2047675.l2559

Som vanlig ved kjøp fra Kina, skled den rett gjennom postens tollbehandling, så det ble fin pris. Ja, jeg ble veldig gledelig overrasket. Treverket er helt på nivå med det beste jeg har kjøpt av halser tidligere. Trussroden (dobbel) funker og halsen var dønn rett. Elendige tverrbånd og oversadel riktignok, men kan man gjøre refret selv, så blir det god butikk. Litt kilent å fjerne bånd uten å chippe for mye i en lakkert lønnehals, men gikk greit nok.
Jeg superlimer for sikkerhet skyld, men kommer sikkert til å angre den dagen jeg skal bytte bånd igjen :)

Merk DIY fretpress, laget av hurtigtvinge i ekte plastikk, med boret hull til Stewmac pressa :)

I påvente av å investere i en søylebormaskin...
Ikke mer banking av frets her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.