Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Jackson DR3


Skullkrusher

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne rett før helga for en ganske hyggelig pris. 3-veisbryteren må skiftes ut og tremoloblokka er boltet til kroppen på en mindre elegant måte, ellers er det en flott gitar med minimalt med bruksmerker. Moderat båndslitasje. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den ennå, men vurderer et lite prosjekt. Fargen liker jeg ikke i det hele tatt, så lakkering kan være aktuelt. (gitarer skal jo være sorte eller røde) Også har jeg en Floyd Rose på vei i posten, vet at de passer på en del gamle Jacksons, men her har kanskje noen andre noen erfaringer? :)

5VysBDm.jpg

fkNjFCF.jpg

pvXL2bB.jpg

Endret av Skullkrusher
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!!! Go gammel jackson er aldri feil😎

Hvis det er jacksons lisensierte lavprofil floyd, så må du belage deg på å utvide hullene til studsene som står i kroppen en millimeter for å få montert en floyd. Bortsett fra det skal det være plankekjøring😊 Monterte en FR special i min DX10, og den er dønn stabil og passet perfekt bortsett fra behov for en borrejobb (gjorde ikke det selv skal sies, så jeg er ikke kjent med om det er knotete)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ErikKlæptn skrev:

Grattis!!! Go gammel jackson er aldri feil😎

Hvis det er jacksons lisensierte lavprofil floyd, så må du belage deg på å utvide hullene til studsene som står i kroppen en millimeter for å få montert en floyd. Bortsett fra det skal det være plankekjøring😊 Monterte en FR special i min DX10, og den er dønn stabil og passet perfekt bortsett fra behov for en borrejobb (gjorde ikke det selv skal sies, så jeg er ikke kjent med om det er knotete)

Skal ikke være noe problem, det. :) Kanskje mulig å bruke studs fra Jackson med Floyd og? Uansett er det vel en smal sak. 

@blaamann: Liker egentlig sånn mørkegrønn (minner jo litt om British Racing Green), men syntes ikke det gjorde seg over flammelønn.

Edit: Har fjernet alt av elektronikk og hardware nå. Boltinga har etterlatt seg en vesentlig sprekk. Tror ikke det er kritisk, men burde vel lime på noe vis. Har kjemisk treverk som jeg kan fylle skruehullene med.

Endret av Skullkrusher
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lakk den !   Den fargen med grønn flame  er sjelden . Reverse headstock , shark inlays og alu look hardware er Limited edition greier .

En lik Japan gitar nå koster mye .

Bytt bridge pickup og tremelo så er den bra . Tror den er litt utpå 2000 tallet .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut til å være særlig limited edition. Det står '99 i neck pocket og jeg finner samme gitaren i flere Jackson-kataloger fra rundt milleniumsskiftet. :)  Reverse headstock og shark inlays var vel vanlig på alle DK10D og DR3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.