Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skjer med informasjonen når forumet stenger?


nikotro

Anbefalte innlegg

Det er jo bare noen få dager til forumet tas av plakaten og informasjonen som er delt av initiativrike medlemmer står i fare for å bli borte for oss. Jeg håper at det ikke skjer.

Finnes det en plan for hvordan dette skal gjøres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, nikotro said:

Hva står det der?

Det står at forumeier ønsker at noen seriøse tar over driften. Så gjenstår det å se om noen står fram og er villige.

Jeg vil ikke svare mer enn dette siden posten har begrenset tilgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Nettby la ned ble det laget en funksjon som gjode at en kunne lagre tråder og innlegg, i alle fall sine egne, og jeg ikke husker feil. Jeg har startet bare tre eller fire tråder, til gjengjeld er det tråder der jeg har fått fornuftige svar på spørsmål jeg har stilt, så jeg vil gjerne lese dem også i framtiden. Å lagre innholdet i tre tråder selv er jo fort gjort, har en mye stoff en vil ta vare på er det verre.

Jeg har også sett nedlagtre forum som har gjort som stoffet til read only slik at en kan lese det i framtiden, men det må jo ligge på en server som antakelig vil koste litt å opprettholde. Dessuten har dette med GDPR kommer siste året, hva hvis noen vil ha fjernet sitt innhold og ingen lenger driver forumet? Derfor har kanskje en slik løsning blitt vanskeligere å bruke.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/4/2019 at 11:26 AM, nikotro said:

Det er jo bare noen få dager til forumet tas av plakaten og informasjonen som er delt av initiativrike medlemmer står i fare for å bli borte for oss. Jeg håper at det ikke skjer.

#1 : Jeg håper heller ikke det skjer ... Er jo, så vidt jeg vet, det eneste norske gitarforumet ? 

Men om det skjer så er det jo ikke "the end of the world" heller ... 

Jeg husker da "det andre forumet" blev lagt ned ! Var vel i 2012 en gang sånn ca ? 
Mye info, masse bilder og et kontaktnettverk som, der og da, føltes helt livsviktig ... Hvordan skulle man klare seg uten forumet ? Huff og oi !!

Men men ... etter en uke eller to med abstinenser så gikk det over ... 
 

'All good things come to an end' ... You'll get over it ! ;)


 

  • Liker 1
  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde også ha skrevet at det som ble gjort da Nettby la opp var jo å spesialprogrammere en løsning for nedlasting, de hadde programmerer. Så det er nok ikke så aktuelt her. Jeg lagret en del stoff fra en datagruppe der, men jeg har knapt sett på det senere. Stoff blir fort gammelt, så en skal kanskje ikke overvurdere viktigheten av tidligere tråder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.