Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noe som bruker noe annet å file spor til strengene med enn det relativt dyre settet til Stewmac? Ser kinesiske ting på ebay og aliexpress, men har mine tvil om presisjonen.

Endret av SunMaster

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har de idiotisk dyre filene til Stew-Mac, og de funker som en kule. Jeg mener at Gitarist.no selger oversadelfiler fra Hosco, som skal være bra greier. Evt sjekke om de finnes på ebay? 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
33 minutter siden, andreasf skrev:

Jeg har de idiotisk dyre filene til Stew-Mac, og de funker som en kule. Jeg mener at Gitarist.no selger oversadelfiler fra Hosco, som skal være bra greier. Evt sjekke om de finnes på ebay? 

Ja, har sett på både Hosco og Hirsoshima Files  (Uo-Chikyu), men de koster jo de også. 

8 minutter siden, K-nizm skrev:

Kanskje noe her kan være interessant  ?https://www.philadelphialuthiertools.com/files-and-rasps/ litt billigere enn stewmac men koster jo en del allikevel.Har kjøpt et digitalt skyvelære derfra som jeg kan andbefale,ikke noe billig plastikk til blodpris som fra stewmac.

Har handlet fra philadelphia... før, seriøs butikk.

Jeg kan i alle fall konkludere med at kiloprisen på slike filer er rimelig heftig 🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Guitarsandwoods.com i Portugal selger også mye verktøy, en del kopier av Stew-Mac til mer ok priser, og med lavere frakt enn fra USA. 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det fungerer også med en liten hobbysag til de brede sporene og løvsag til de tynne. Bruk tynnere blad enn strengen, god tid og sag med litt varierende vinkel slik at man får en avrunding av bunnen i sporet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.