Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Import av Solar gitar til Norge?


Jegsann!

Anbefalte innlegg

Kan jo også vurdere om det kan være hensiktsmessig å bestille via Thomann.de eller om det er mulig rett fra leverandør med tanke på pris og evt service/garanti. 
Jeg har ikke behov for en slik gitar nå, men er likevel veldig nysgjerrig ettersom de får mye bra omtale :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig lyst på en eller annen Solar selv, men det blir ikke kjøpt riktig ennå for min del. Uansett - det skal ikke være noe som helst problem å bestille verken fra Thomann eller direkte fra Solar. Hvilken modell er det du sikler på? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knallfin den der ja!
 

Selv sikler jeg mest på disse:

E1.7FBB-FRONT-HORIZONTAL.png

V1.6-BOP-Artist-LTD-FRONT-HORIZONTAL.png

 

..og så denne da 😂

A2.6LN-FRONT-HORIZONTAL.png

 

Ikke alle av dem som har rustfri bånd og locking tuners ennå (de to øverste har det), og jeg kommer ikke til å kjøpe ny gitar uten det. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2019 den 8.34, WelhavenT skrev:

Har en kompis som har kjøpt to så langt, bestilt fra hjemmesida. Er vel frakt og moms i tillegg. 

 

Hadde du giddet å spurt ham for meg? :D Hva det kom på altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, Skullkrusher. Kan ikke mye om dettanse med import. ;)

Hva er grunnen til at Solar guitars har fått så mye positiv omtale? Er det fordi de leverer en "premium feel" til en ålreit pris? Er det høy kvalitet på hardware på gitaren etc.? Jeg synes det virker som om SD-Solar pupsene er litt "woofy" for min smak, altså litt bass heavy, som virker å være det OlaH! digger :D, men kanskje det er noe man rett og slett må prøve selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.5.2019 den 1.17, Jegsann! skrev:

Skjønner, Skullkrusher. Kan ikke mye om dettanse med import. ;)

Hva er grunnen til at Solar guitars har fått så mye positiv omtale? Er det fordi de leverer en "premium feel" til en ålreit pris? Er det høy kvalitet på hardware på gitaren etc.? Jeg synes det virker som om SD-Solar pupsene er litt "woofy" for min smak, altså litt bass heavy, som virker å være det OlaH! digger :D, men kanskje det er noe man rett og slett må prøve selv...

De får absolutt skryt for byggekvalitet, og gitarene gir gode specs for prisen. Duncan Solar-pickupene får vel generelt også skryt, men har ikke hørt så mange sammenligninger. Jeg liker generelt pickups med mer øvre midrange (JB 💞), så "woofy" og "bass heavy" er ikke nødvendigvis noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.