Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny trend, hva er greia?


CastorFiber

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Skoggy skrev:

Han eier det, og har utgifter som ikke lar seg dekke av driften av det. Synes du det er veldig urimelig, selv om det er vanvittig kjipt? 

Jeg synes det er synd, spesielt med ranke på innsatsen som medlemmene har lagt ned. 

Han har allerede sagt at driften er sikret fremover, så det er litt rart at situasjonen har endret seg så plutselig.

Det kan ikke være slik at eieren stenger det fordi ikke alle er enige med vedkommende, synes jeg. Jeg respekterer at andre kan mene noe annet enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, nikotro skrev:

Jeg synes det er synd, spesielt med ranke på innsatsen som medlemmene har lagt ned. 

Han har allerede sagt at driften er sikret fremover, så det er litt rart at situasjonen har endret seg så plutselig.

Det kan ikke være slik at eieren stenger det fordi ikke alle er enige med vedkommende, synes jeg. Jeg respekterer at andre kan mene noe annet enn meg.

Det er vel kanskje det at forumet har levd på lånt tid lenge, i konkurransen med andre plattformer. Og da er der kanskje noe som kommer brått på for de fleste som ikke har inngående kjennskap til driften. Når det blir til dels negativ stemning når livredding blir iverksatt, så blir det dråpen. Dette er kun synsing fra en utenforstående.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ingengitarist skrev:

Det er vel kanskje det at forumet har levd på lånt tid lenge, i konkurransen med andre plattformer. Og da er der kanskje noe som kommer brått på for de fleste som ikke har inngående kjennskap til driften. Når det blir til dels negativ stemning når livredding blir iverksatt, så blir det dråpen. Dette er kun synsing fra en utenforstående.. 

Eieren skrev sist onsdag at driften var sikret videre, så når stengingen ble meddelt forumet av en moderator (ikke eieren selv) i dag, ble jeg overrasket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, nikotro skrev:

Eieren skrev sist onsdag at driften var sikret videre, så når stengingen ble meddelt forumet av en moderator (ikke eieren selv) i dag, ble jeg overrasket.

Kanskje man trenger litt mer enn penger til å drifte noe som er frivillig? 
Ting som anerkjennelse, godord, det å bli stolt på, og at man får høre at de som bruker tilbudet setter pris på det?

Jeg har vært med her lenge, og har hatt innsikt i ting og tang som "vanlige" medlemmer ikke vet noe om. Tillater meg derfor å stille noen meget retoriske spørsmål. Jeg ønsker ikke å legge opp til at disse tre spørsmålene diskuteres, det er kun alene spørsmål ment til refleksjon for den som måtte ønske det.

- Hvorfor solgte JonArve forumet?
- Hvorfor kjøpte jeg det ikke? Dengang var jeg uten jobb, og hadde mer enn nok av tid. Videre syntes jeg det til en viss grad var morsomt.
- Hvorfor orker ikke dagens eier mer? Inntektene til forumet er firesifret, og utgiftene er femsifret.

 

Jeg synes vi skal la den ballen ligge om hvordan dette har endt, og heller tenke på hva som må gjøres for at dette lille samfunnet fortsetter, og at alle innleggene og all kunnskapen blir tatt vare på.
Jeg er sikker på at forumeier ikke tar lett på dette.

  • Liker 7
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, CastorFiber said:


- Hvorfor kjøpte jeg det ikke? Dengang var jeg uten jobb, og hadde mer enn nok av tid. Videre syntes jeg det til en viss grad var morsomt.
- Hvorfor orker ikke dagens eier mer? Inntektene til forumet er firesifret, og utgiftene er femsifret.

Femsifret? Hva er det som koster så mye, månedsavgift på forumsoftwaren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Domene, lagringsplass til både ny og gammel data i form av innhold og brukerinformasjon, lisenser, oppgraderinger. Det er sikkert mer enn dette også. 
Jeg vil tro at det å eie et domene også byr på en del merarbeid i form av fakturahåndtering, betalingsavtaler, utfylling av flere poster i selvangivelsen for å unngå skattesmell, din egen fritid på bekostning av familie og venner. 

Hvis forumet hadde gått med dundrende overskudd under normal drift og eier hadde tatt 10% av gevinsten, så ville jeg vært happy på hans vegne og unnet han det - så lenge det gir mergevinst for forumet i form av at noen har vilje til å holde det i livet. Det er utrolig mye jobb å ha et slikt engasjement utenfor familie, fritid og arbeidstid. 

Han har brukt mye tid det siste året på å fikse opp i bugs som vi har meldt inn og sikrte stabil drift slik at vi andre kan dra maksimalt nytte av forumet, all kudos til Kjell Iver for at han har holdt ut og vært tålmodig. 

  • Liker 9
  • Takker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.