Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fractal FM3


Griffin

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Blix skrev:

Slengte meg på lista til G66 5 minutter etter at de åpnet for det.
Pris blir vel rundt 1200-1300 Euro.

Blir spennende! Spiller sjelden ute, men Helix var et drog å dra på når man skal reise lett, og kollektivt 😝

Hvor ligger denne ventelista? Ser ingenting på siden deres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hmm... tenker så det knaker nå... fikk endelig e-post fra G66. Riktignok versjonen uten headtelefon utgang. Med hodetelefonutgang kommer om noen uker står det...

Fristende å ha en amp-sim på brettet, men samtidig... veldig mye å skru på og dyr...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2020 den 11.25, Dansken skrev:

Den ser fin ut, men jeg har gitt opp med ampmodellers. Jeg behøver bare ett par gode amps jeg liker, ikke 100. Men om jeg skulle gigge mye var den nok lett å ta rundt.

Har jo både Kemper og Helix... tenkte å kople den opp med Kemperen i første omgang... og om den svarer til hype og passer meg sånn jobbflow-messig så kan den muligens være sånn dra med seg på øving... men godt mulig jeg bare lar den passere. Den koster jo 14-ish tusen spenn. Kan få mye kjekt for den prisen 😏

Men beholder jo plassen min, så null hastverk ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi må betale nesten 30% mer enn amerikanerne... $999 mot €1299... eller ca. NOK10000 mot NOK 14000... tror denne skal få forbigå i stillhet og bruke pengene på no mer analogt i stedet 😏 Blir for dyrt bare for å stilne litt nysgjerrighet ja... har fortsatt Kemper og Helix ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Griffin skrev:

Ser vi må betale nesten 30% mer enn amerikanerne... $999 mot €1299... eller ca. NOK10000 mot NOK 14000... tror denne skal få forbigå i stillhet og bruke pengene på no mer analogt i stedet 😏 Blir for dyrt bare for å stilne litt nysgjerrighet ja... har fortsatt Kemper og Helix ☺️

Hvis FM3 har der meste av essensen til Axe-FX3 vil du nok kvitte deg med Helix og Kemper tror jeg😊 Min Helix støver ned og Kemper er solgt (Selv om det absolutt er en bra boks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Debris skrev:

Hvis FM3 har der meste av essensen til Axe-FX3 vil du nok kvitte deg med Helix og Kemper tror jeg😊 Min Helix støver ned og Kemper er solgt (Selv om det absolutt er en bra boks)

Tvilsomt... dvs. jeg benekter ikke at AxeFX3 er fantastisk... har dog aldri testa selv, men dersom jeg ser bort ifra folk som har og som jeg stoler på som sier Kemper er hakket vassere på amp mens Fractal er mange hakk bedre på effekter så liker jeg hvor enkel Kemper er. Har jeg en god profil så er det sjelden jeg ønsker dykke dypere enn å justere volum og master volum... I all hovedsak bruker jeg Kemper som amp og Helix til effekter, så sammen er de vel en stor, klumpete AxeFX3?😂

Husk jeg solgte Strymon Timeline fordi det var for mye en kan stille på så jeg ble aldri fornøyd 😒

Bare vet at med AxeFx så blir jeg sittende å skru i stedet for å spille... så tanken med FM3 var i hovedsak for å være effektene til Kemper og til nød-amp rett i PA på øving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen jeg kjenner som har Kemper og Axe-3 sier at Kemper er bedre på amper ihvertfall...

På Axe-2 kan jeg gå med på at det var litt mer skruing for å få ut det beste av boksen.

Men på Axe-3 er det bare å slenge opp en amp og spille, og det låter knall!

Er det jeg gjør. Har knappt nok vært inne i menyene på den.

På Axe 2 skrudde jeg litt.

  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultra låt som en amp, men som en polert, komprimert, innspilt og ferdig mastra amp.

Altså veldig glatt.

"Alle" er ute etter den rå ekte ampen ut av modellers, mest det som det har handlet om senere år.

Ultra'n er fortsatt kul og mulig å få bra lyd ut av den.

Jeg mener, Lincoln Brewster bruker fortsatt en POD HD 500 og det låter knall. 
Men som han sa, ikke veldig innspirerende å spille gjennom kontra nyere ting.

 

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
On 5/28/2020 at 10:51 AM, Griffin said:

Ser vi må betale nesten 30% mer enn amerikanerne... $999 mot €1299... eller ca. NOK10000 mot NOK 14000... 

Nå inkluderer EU prisen 20% VAT. Og 3 års garanti, som koster ekstra $100 i USA. Så da blir prisen ganske lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.