Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gratis Dean Vendetta


Audun

Anbefalte innlegg

Fruen var på et flyttesalg i dag, og tok med seg denne. Dette er jo billigere enn billig, men det er jo uansett morsomt å se om det går an å få til noe ut i fra det man har liggende. Her manglet tonepot, noen skruer på pickups osv. men jeg tror jeg har ting liggende. :)

Det var faktisk fire strenger på den og utifra det, kjennes faktisk halsen helt grei ut. 

40749957653_33e24b3c55_b.jpg

46800095605_9cc57bc51d_b.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruer som tar initiativ og tar med gitarer hjem er sjelden!! Kudos til henne!!👍

Fruen her tok med seg en hondo 12-strenger fra bruktsjappa på den lokale fyllinga. Jeg brukte 450,- på strenger etter en runde med såpe og vann på gitaren. Etter en måned oppdaget jeg at for hvert 5 minutt spilling brukte jeg 10 minutter på å stemme gitaren...og det var ikke at strengene strekte seg, men hele topplokket😜 Kort og godt, gitaren er tilbake på fyllinga, men fruen scora poeng da😃👍👍

Krysser fingrene for at dette blir en knall gitar🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, ErikKlæptn skrev:

Fruer som tar initiativ og tar med gitarer hjem er sjelden!! Kudos til henne!!👍

Fruen her tok med seg en hondo 12-strenger fra bruktsjappa på den lokale fyllinga. Jeg brukte 450,- på strenger etter en runde med såpe og vann på gitaren. Etter en måned oppdaget jeg at for hvert 5 minutt spilling brukte jeg 10 minutter på å stemme gitaren...og det var ikke at strengene strekte seg, men hele topplokket😜 Kort og godt, gitaren er tilbake på fyllinga, men fruen scora poeng da😃👍👍

Krysser fingrene for at dette blir en knall gitar🤞

Knall tviler jeg på at den blir, men at den kan bli helt ok er mulig. Som sagt kjennes halsen grei ut, og det er så godt som ikke båndskjegg. Hatt en runde med vaskeklut og stålull, og det virker jo lovende. :) Elektronikken er det minste problemet.

Endret av Audun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble da gitar:

47670375122_4b27aed236_b.jpg

Som nevnt er dette det billigste av det billige. Halsen var ikke helt så bra som jeg håpet, og det er et par bånd som er litt for høye. Nå vet ikke jeg hvordan den var da den var ny, men i utgangspunktet skjønner jeg ikke helt vitsen med å lage så billige gitarer når det er slik at det kreves mye arbeid for å få de brukbare. Det må ta motet fra nybegynneren som skal lære seg å spille på en gitar som ikke funker skikkelig, og den er ubrukbar for den viderekomne som setter litt høyere krav.

Med litt mer jobb, skal jeg nok få den brukbar. Alt funker i hvert fall nå, men det er litt båndarbeid som må gjøres. Om det egentlig er verdt det? Sannsynligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Truckstop Chuckie skrev:

Fiks den og gi den bort til noen som trenger den mer enn deg. :) 

Ja, jeg har en OLP med ødelagt «FR»vibsystem, som jeg har lånt pickuper fra, som egentlig hører skolen jeg jobber på til. Vurderer å bruke stemmeskruene også da de som sitter på Vendettaen virker å være av ypperste søppelklasse. Så kan jeg heller gi denne tilbake til skolen. Med fast bro egner den seg mye bedre for den type brukere enn FR-system uansett. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mens den hang på veggen, knakk nøtta i sporet til dyp e-streng... Sånn helt uten videre. Nut er av plast, og til og med hul inni. Prøver å lime den i første omgang. Jeg merker at det begynner å danne seg en aversjon mot denne gitaren. Faktisk til Dean generelt... Joda jeg skjønner at dette er ultrabillig, men hvorfor sende noe sånt som dette ut på markedet hvis man ønsker å bygge merkevare? Helt håpløst! Hvis dere også gidder å se på der strengene går gjennom kroppen, så er det bortimot helt tilfeldig hvor de har borret hull for strengegjennomføring. Stemmer ikke med sporene på brua i det hele tatt, og helt usymmetrisk. Jeg har vært borti en del billige gitarer, men dette er noe av det verste jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.