Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Er dette en bra gitar? Ibanez RG250B MIJ.


K-nizm

Anbefalte innlegg

Har vært på RG5XX-jakt i et halvt års tid og de få som dukker opp til under 4k, går så rasende fort at man ikke rekker å blunke en gang. 

Lite info om akkurat den modellen, men fant 270 fra japan  på ibanezwiki som jeg antar er (om nummereringen til Ibanez stemmer) samme gitar, uten plekterbrett. 

Wizard 2 hals, Ibanez V6 buckers (som de også har brukt i enkelte Prestige modeller) etc.

TRS har muligens et litt frynsete rykte blant puritanerne og Edge er sikkert et mye bedre system, men det går jo evt an å byttes etterhvert. 

https://ibanez.fandom.com/wiki/RG270_(2001–2002,_Japan)

Jeg tror det er en god gitar men ville prøvd å prute den ned litt til. 

(Edit) Dessuten er finishen latterlig kul. ;)

Endret av germaniumkid
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Skullkrusher skrev:

Helt sikkert en veldig god gitar (bortsett fra tremolo-systemet). Prisen er stiv, derimot. Du får RG550 og lignende til samme prisen om du er litt tålmodig. Da får du Wizard-hals, bedre pickups og Edge-tremoloen som er fantastisk. :)

Er Edge tremoloen rask å demontere? Ser det er noen gitarer med systemer som ZPS og hjul på baksiden..Er vell et par ekstra punkter mer og demontere?

Endret av K-nizm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sugardaddy65 skrev:

De fleste vil ha de gamle "originale" RG gitarene 87-93 . 80 tallet er mest ettertraktet . Disse dukker sjelden opp billig lenger . Og de fleste er ikke strøkne og krever ofte en del arbeid for å få de bra spillbare .

 

Det er akkurat det. Merker en stadig økende interesse for akkurat de modellene. Jeg fikk nylig tilbud om en gul 550 fra 1990 til 6k. Mer enn hva jeg ville gitt, men tror egentlig ikke det er en ille pris så sant den er i god stand. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, K-nizm skrev:

 

Er Edge tremoloen rask å demontere? Ser det er noen gitarer med systemer som ZR og hjul på baksiden..Er vell et par ekstra punkter mer og demontere?

Edge og de fleste andre Floyd type systemer (og en del uten låser også) hviler på do studs. Det er bare å ta av fjærene bak, så er den løs. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, germaniumkid skrev:
Skjult sitat

Edge og de fleste andre Floyd type systemer (og en del uten låser også) hviler på do studs. Det er bare å ta av fjærene bak, så er den løs. 

Tenker på om dette er i veien på noen modeller https://ibanez.fandom.com/wiki/ZPS3

Endret av K-nizm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, K-nizm skrev:

Tenker på om dette er i veien på noen modeller https://ibanez.fandom.com/wiki/ZPS3

Har ikke testet men slik jeg ser det, er det en liten operasjon i seg selv å montere dette. Det krever blant annet mer utfresing bak. Frister det, ville jeg funnet en modell som har dette allerede montert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, germaniumkid skrev:

Har ikke testet men slik jeg ser det, er det en liten operasjon i seg selv å montere dette. Det krever blant annet mer utfresing bak. Frister det, ville jeg funnet en modell som har dette allerede montert. 

Du misforstår,.jeg vil IKKE ha systemet.jeg lurte på om modeller som har systemet allerede som rg350dx,om det var i veien eller om det kan fjernes.skulle ha formulert meg bedre.

 

Endret av K-nizm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, K-nizm skrev:

Du misforstår,.jeg vil IKKE ha systemet.jeg lurte på om modeller som har systemet allerede,om det var i veien eller om det kan fjernes.skulle ha formulert meg bedre.

Som nevnt, har ikke vært borti det. Det ser ut på bildet som om det lar seg gjøre, men har man ikke skrudd i en gitar eller trem før, ville jeg fått hjelp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Sugardaddy65 skrev:

Jeg har aldri sett det der greiene....men nå er det mest 80-90 s Ibby jeg har . Men har noen 2000+ og ingen av de har det heller .

Okey.Men da er der altså bare noen av de nye modellene som har det.

Endret av K-nizm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.