Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Står fast ?


Gjest Ziggy Stardust

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å lure om jeg rett og slett står fast når det gjeleder å spille gitar.. Det siste halvåret har jeg rett og slett bare spilt det samma, og ikke kjent noe serlig fremgang, kanskje pga jeg ikke har noe å øve på osv, jeg bare spiller sanger jeg liker også skjer det ikke mer lissom..

Kan null teori osv, kanskje det er derfor jeg står fast, men noen som har vært igjennom noe ala det samma, rett og slett ikke kommet noe vei..

Vil lære meg å improvisere forskjellige soloer, litt teori osv, men hvor skal jeg begynne, og hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det kan noen ganger være en idé og ta en pause. Legg vekk gitaren noen dager/uker, så vil det bli mye mer givende å spille når du begynner på igjen. Jeg pleier å gjøre det en gang i blant.

2. Noen ganger kan fokuset på å bli bedre bli for stort. I steden for å fokusere på stadig å lære vanskeligere ting, fokuser på å få det du spiller nå helt tight, slik at du kan spille det sammen med cden uten å spille feil.

3. Prøv å lære noen sanger av et band du ikke kan noe av fra før. Gjerne noe som er litt vanskligere enn det du vanligvis spiller.

Endel selvmotsigelser her ja! :D

Som du sikkert skjønner, kan du ikke gjøre alt samtidig.

Jeg har spilt i 6-7 år nå, og har i det siste vekslet på mellom nr. 2 og 3, og gått løs på nr. 1 hver gang jeg er lei. Hadde en 2mnd pause nå nettop.. Føler at bare det at jeg ikke har spilt på lenge gjør at jeg spiller bedre nå. Merkelig!

Og øve skalaer og slikt er ikke noe for meg! Kjedlig! Lærer heller noen grisevanskelige riff! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.